Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Audi näitas Essenis 500-hobujõulist R8 LMS-i

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Marina Lohk
Copy
Artikli foto
Foto: Audi

Eelmise nädala lõpus Saksamaal Essenis alanud autonäitusel viidi läbi Audi uue võidusõiduauto R8 LMS esitlus.

Esialgu pidi avalikkuse ette ilmuma alles järgmisel aastal, kuid viimasel hetkel otsustati siiski Esseni näituse kasuks, vahendab Autonet.ee Autonews.ru'd.

500-hobujõulise V10 mootoriga tagaveoline masin on litsentseeritud ka tavateedel liikumiseks, lähiaegadel alustatakse selle võrdlusteste mudelitega Aston Martin DBRS9 ja Jaguar XKR GT3. Põhiliselt hakkab autot siiski nägema FIA GT3 võistlussarjas. 

Tagaveoliseks muudeti auto sel põhjusel, et nelikvedu on kõnealuses võistlussarjas keelatud. Kuna senine ülekandesüsteem ei võimaldanud pöördemomendi täielikku ülekandmist tagumistele ratastele, siis spetsiaalselt sellele mudelile konstrueeriti uus kuueastmeline järjestikuline käigukast.

Audi Motorsporti tegevjuht Wolfgang Ullrich ütles, et alates R8 müügiletoomisest on nende käest mitmeid kordi lausa palutud, et mudelist tehtaks sportversioon. Samas tekkis kõnealuse versiooni plaan firmas juba R8 loomise käigus. R8 ongi sobiv sõiduk, mille põhjale ehitatakse üles suurklientidele suunatud spordiprogramm.

Tema sõnul on uus masin täisvereline sportauto, mille ehitamisel kasutatakse kõige kaasaegsemaid tehnoloogiaid ja kvaliteedistandardeid.

Siinkohal tasub meenutada, et Audi mootorite divisjoni juht Wolfgang Hatz on varasemates intervjuudes maininud R8 RS-versiooni, mis peaks saama 5,2-liitrise töömahuga V10-mootori.

Tänu kahele turbole tuleks selle agregaadi võimsuseks 572 hobujõudu. Sellise seeriamudeli ilmumine on küll kavandatud järgmise aasta lõppu, kuid ühiseid jooni võib sel olla ka R8 LMSiga.

Märksõnad

Tagasi üles