Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Mercedes ja V12-mootorid lähevad lahku

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Marina Lohk
Copy
Artikli foto
Foto: Mercedes-Benz

Üha karmistuvate keskkonnatingimuste tõttu otsustas Mercedes peatada V12-mootori uue põlvkonna väljatöötamine ning asendada see uue, ülelaadimisega V8-ga.



V12 projekt koodnimega M295 on seega ametlikult peatatud. Selle asemel võetakse käsile kahe kompressoriga kaheksasilindriline jõuallikas, vahendab Autonet.ee Kolesa.ru'd.

Seda aga tervelt neljas erinevas versioonis ning seega ka nelja erineva võimsusega.
Selge on ju igaühele, et väiksem mootor on kergem, võtab vähem ruumi ning lõpuks tarbib ka vähem kütust. Võimsuse poolest ei jää nad aga tänu ülelaadimisele suuremale jõuallikale sugugi alla.

Eriti oluliseks peeti projekti saatuse kaalumisel just jõuallika gabariite. V12 nõuab pikkuse järgi sama palju ruumi kui reaskuuene, paraku on sellised mootorid Mercedesel juba V-kujulise konfiguratsiooniga, mis automaatselt tähendab ka seda, et uus mootor enamiku mudelite kapoti alla ei mahugi.

Teisalt peeti muidugi väga tähtsaks ka väiksemat kütusekulu. Seetõttu võib peagi näiteks C-klassi Mercedestele hakata pakkuma A- ja B-klassi jõuallikaid. Eriti perspektiivikaks peetakse praegu 1,4- kuni 1,6-liitriseid kolmesilindrilisi turbomootoreid.

Muide, mäletatavasti olid Ford ja General Motors esimesed, kes tõid päevakorda vajaduse loobuda V8-mootoritest efektiivsemate V6 kasuks. Ka BMW teatas hiljuti, et vabalt hingavad suuremahulised jõuallikad M-seeria masinatel asenduvad peagi väiksemate ülelaadimisega mootoritega.

Märksõnad

Tagasi üles