Üha karmistuvate keskkonnatingimuste tõttu otsustas Mercedes peatada V12-mootori uue põlvkonna väljatöötamine ning asendada see uue, ülelaadimisega V8-ga.
Mercedes ja V12-mootorid lähevad lahku
V12 projekt koodnimega M295 on seega ametlikult peatatud. Selle asemel võetakse käsile kahe kompressoriga kaheksasilindriline jõuallikas, vahendab Autonet.ee Kolesa.ru'd.
Seda aga tervelt neljas erinevas versioonis ning seega ka nelja erineva võimsusega.
Selge on ju igaühele, et väiksem mootor on kergem, võtab vähem ruumi ning lõpuks tarbib ka vähem kütust. Võimsuse poolest ei jää nad aga tänu ülelaadimisele suuremale jõuallikale sugugi alla.
Eriti oluliseks peeti projekti saatuse kaalumisel just jõuallika gabariite. V12 nõuab pikkuse järgi sama palju ruumi kui reaskuuene, paraku on sellised mootorid Mercedesel juba V-kujulise konfiguratsiooniga, mis automaatselt tähendab ka seda, et uus mootor enamiku mudelite kapoti alla ei mahugi.
Teisalt peeti muidugi väga tähtsaks ka väiksemat kütusekulu. Seetõttu võib peagi näiteks C-klassi Mercedestele hakata pakkuma A- ja B-klassi jõuallikaid. Eriti perspektiivikaks peetakse praegu 1,4- kuni 1,6-liitriseid kolmesilindrilisi turbomootoreid.
Muide, mäletatavasti olid Ford ja General Motors esimesed, kes tõid päevakorda vajaduse loobuda V8-mootoritest efektiivsemate V6 kasuks. Ka BMW teatas hiljuti, et vabalt hingavad suuremahulised jõuallikad M-seeria masinatel asenduvad peagi väiksemate ülelaadimisega mootoritega.