Päevatoimetaja:
Kaido Einama
Saada vihje

TLÜ: sülearvutite jaotamine oskusteta õpilastele pole mõttekas

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Koolitund sülearvutitega Gustav Adolfi Gümnaasiumis. Pildil haridusminister Tõnis Lukas ja emakeele õpetaja Inga Laidna.
Koolitund sülearvutitega Gustav Adolfi Gümnaasiumis. Pildil haridusminister Tõnis Lukas ja emakeele õpetaja Inga Laidna. Foto: Mihkel Maripuu

Koolilaste arvutiõpet käsitleva uuringu autorite hinnangul ei ole sülearvutite jaotamisel oskusteta õpilastele mõtet.

Täna tutvustas Tallinna Ülikooli (TLÜ) informaatikainstituut Tiigrihüppe tellimusel tehtud uuringut, millest selgus, et õpilaste arvutioskused jäävad olulistes valdkondades kasinaks.

Seetõttu leiavad uuringu autorid, et poliitikute ettepanekud jaotada õpilastele sülearvuteid  pole põhjendatud – lapsed ei oska nendega tunnis midagi mõistlikku peale hakata.

TLÜ haridustehnoloogia keskuse juhataja Mart Laanpere ütles Postimees.ee`le, et enne sülarvutite masskasutust koolides tuleks välja töötada vastav metoodika ja seda mõnes koolis katsetada.

«Alles siis saab otsustada, kas sinna investeerida või mitte,» lausus Laanpere.

Laanpere ennustas, et kui praegu kõik õpilased sülearvutitega varustada, siis õpetaja neid klassiruumis näha ei taha. Õppimisele kaasa aitavad oskused nagu info otsimine, esitluste tegemine ja tekstitöötlus on õpilastel puudulikud. Sellises olukorras on sülearvutid koolitunnis pigem segavad kui õppimist soodustavad tegurid.

Lisaks räägivad sülearvutite masskasutuse vastu piiratud tehnilised võimalused koolides. Internetiühendus on osades koolides vaid arvutiklassis ja arvuti abil tehtud esitluse näitamiseks vajalikke projektoreid pole.

Praeguse õppekava järgi tuleb arvutioskusi lastele õpetada teiste ainete raames, eraldi kohustuslikku õppeainet pole ette nähtud. Laanpere sõnul paneb selline käsitlus vastutuse kõikidele õpetajatele ja tegelikkuses tähendab see seda, et vastutust ei võta mitte keegi.

Tagasi üles