Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Audi esindus: eestlane ostab auto läbisõitu

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Audi esindus.
Audi esindus. Foto: Mihkel Maripuu

Eilne ETV saade «Pealtnägija» tegi eksperimendi, millega tõestas, et mitmed soliidsed firmad müüvad vale odomeetrinäiduga kasutatud autosid. Audi Eesti esinduse müügijuhi Lauri Ligi hinnangul on põhjus selles, et eestlane ostabki autot peamiselt läbisõidu järgi.

«100 000 mahakerimine on levinud ja 50 000 mahakerimine juba päris tavaline,» tõi Ligi näiteks, kuidas müügil oleva kasutatud auto odomeetri näit võib erineda tegelikust läbisõidust. Tema sõnul pole odomeetrite kruttimine enam ammu kellelegi uudis.

«See on kogu aeg asjaga kaasas käinud, kuna eestlane ostab puhtalt auto läbisõitu,» ütles ta. «Tegelikult tuleks vaadata tehnilist seisukorda ja uurida esindusest õiget läbisõitu.» Ligi sõnul on odomeetrite maagiline piir juba viimased 10-15 aastat olnud 200 000 kilomeetrit.

«Kui auto on üle selle sõitnud, siis võib see auto hinda oluliselt mõjutada,» ütles Ligi märkides, et tegelikult käivad neil näiteks 2004. aasta Audid hoolduses, mille odomeeter näitab juba 350 000 – 400 000. «Uskuge mind, need autod näevad paremad välja, kui mõned Euroopast kokku ostetud.»

Ligi sõnul käib Audi esinduses ostueelses kontrollis keskmiselt üks auto päevas, seda nii masina tehnilise poole selgitamiseks kui tegeliku läbisõidu tuvastamiseks.

«Puhtalt peale vaatamine ja välise ilme järgi otsustamine, et auto ongi niipalju läbi sõitnud, nagu tal ees on, ei näita midagi,» kinnitas Ligi. «Alati enne kasutatud auto ostu tasuks käia margiesinduses kontrollimas.»

Ligi ütles, et see ei käib kõigi automarkide kohta, kuid Audi puhul võiks see olla isegi kohustuslik, sest see on automark, mida tuuakse sisse kõige enam. Auto hooldusajaloo kontrollimine on esinduses tasuta, kuid ostueelne 24 punktiga tehniline kontroll maksab 64 eurot.

«Autot ostes on see väga väike osa summast, kui sa pärast midagi avastad, mis võib maksta palju rohkem,» ütles Ligi. Ta märkis, et kui hooldusajalugu võib esindus avaldada ainult auto omanikule, siis seda, kas läbisõit on õige, saab ostjale avaldada küll.

Tagasi üles