Detroidis näeb uut Volvo S60

Marina Lohk
, vanemtoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Volvo

Volvo avaldas jaanuaris Detroidi autonäitusel esitletava uue põlvkonna S60 prototüübi info ja fotod.

Jõuallikas, mille Volvo oma S60 Concepti jaoks välja valis, on neljasilindriline 1,6-liitrine 180-hobujõuline bensiinimootor, mis on varustatud ülitõhusa GTDi (Gasoline Turbocharged Direct Injection, turbolaaduriga bensiini otsesissepritse) tehnoloogiaga, vahendab  Autonet.ee.

Selline mootor koos muude tehniliste lahendustega võimaldab vähendada süsinikdioksiidi emissiooni 119 grammini kilomeetri kohta, mis on vaid 17 grammi enam kui hübriidmootoriga Toyota Priusel.

Volvo esimest GTDi tehnoloogiaga seeriamudelit esitletakse 2009. aasta teisel poolel.

Jõuallika teise otsa kinnitatakse kuuekäiguline Powershift poolrobot. Volvo esindajate teatel peaks kõnealuses konfiguratsioonis masin tulema toime viie liitri kütusega saja kilomeetri kohta.

Selliste näitajate saavutamiseks võeti kasutusele mitmeid uusi lahendusi. Näiteks on auto põhi sile, mis parandab oluliselt aerodünaamikat, samuti kasutati kere valmistamisel kergemaid materjale.

Lisaks kuulub masina varustusse ka mitmeid muid juba nähtud süsteeme nagu stop-start ja elektroniline roolivõim. Samuti eristub Volvo prototüüp ühe lihtsa, kuid efektiivse meetodi poolest: kui mootori lisajahutust pole vaja, siis radiaatorivõre suletakse spetsiaalse paneeli abil.

Lõpptulemusena kindlustab see masinale väiksema aerodünaamilise takistuse ning sellest lähtuvalt ka väiksema kütusekulu. Režiim Drive Mode lülitab jällegi osa elektroonikat ja mehaanikat tööst välja, kui nende järele vajadus puudub.

Autoga on kaasas ka adaptiivne püsikiiruse hoidja ACC, mille üheks põhiomaduseks on eessõitva autoga distantsi hoidmine ka madalatel kiirustel, näiteks ummikutes.

S60 Concept tutvustab ka uudset turvalahendust, mis suudab muuhulgas tuvastada jalakäijaid, kes astuvad auto liikumistrajektoorile – kui juht tekkinud ohule ei reageeri, aktiveerib süsteem automaatselt täisvõimsusega pidurid.

Automaatpidurdusega avariihoiatuse süsteem koos jalakäija tuvastusega hakkab kuuluma ka uhiuue Volvo S60 varustusse. Sellest tehnoloogiast on palju abi ka eesliikuvatele sõidukitele tagant otsasõidu korral.

Nähtav hoiatus esiklaasil

Avariisituatsioonis kuuleb juht esmalt hoiatussignaali ning näeb vilkuvat tuld esiklaasile projitseeritaval ekraanil. Silmapilkse intuitiivse reaktsiooni esilekutsumiseks on nähtav hoiatustuli kujundatud eestpoolt paistva piduritule sarnaseks.

Kui juht hoiatusest hoolimata ei tegutse ja süsteemi hinnangul on kohe juhtumas avarii, aktiveeritakse auto pidurid automaatselt nende täisvõimsusel.

Põhieesmärgiks on siiski see, et juba esimene hoiatus oleks piisav ja juht pidurdaks või sooritaks ohu vältimiseks vajaliku manöövri.

Efektsed detailid

Spetsiaalselt selle mudeli jaoks on kujundatud ka seitsme kodaraga 20-tollised veljed ja madala profiiliga rehvide turvisemuster.  

Tavapärasest erinevad on antud prototüübi puhul tagauksed, mille avanemine ja sulgumine pakub tõelist vaatemängu. Uks hakkab avanema pärast nupulevajutust ja läheb esmalt lahti nagu tavaline autouks, kuid siis pöördub autokerest välja ka ukse esiosa ja terve uks libiseb paralleelselt auto küljega tahapoole.

Neljakohalise sõiduauto sisemuses särab aga tõeline kroonijuveel: hõljuv keskkonsool, mis on valmistatud käsitööna tugevast Orreforsi kristallist.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles