Elektrilevi soovib osta elektriautode laadijad

Aivar Pau
, ajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
ELMO kiirlaadimispunkt.
ELMO kiirlaadimispunkt. Foto: Ants Liigus
  • Enampakkumisel osaleb kaks ettevõtet.
  • Otsus sünnib lähipäevil.
  • Suurima hinna pakkunud ettevõte ei pruugi võita.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi korraldatud enampakkumisele laekus möödunud nädalal kukkunud tähtajaks kaks pakkumist. Elektrilevi pakkumuse hind on 350 000 eurot ja Luku-Expert tegi pakkumise 365 000 eurot.

«Pakkumuste juures hindame muuhulgas nii pakutud summat kui ka suutlikkust jätkata teenuse osutamist vähemalt viie aasta jooksul. Samuti on oluline, et selle aja jooksul arendaks uus omanik taristu kasutajasõbralikkust ja kvaliteeti,» kommenteeris ministeeriumi pressiesindaja Emilie Toomela.

Enampakkumise võitja peaks selguma lähipäevil. «Ei julge kindlalt lubada, aga ehk isegi homme,» märkis Toomela.

Elektrilevi juhatuse liige Taavo Randna ütles, et ettevõte analüüsis hanke tingimusi ja otsustas nende põhjal teha pakkumise.

«Elektrilevi soovib praegusest väiksest elektriautode arvust hoolimata valdkonna arengut toetada. Elektritranspordi areng ja laadimisvõrgustik peavad arenema käsikäes. Elektrilevil on laadimisvõrgustikuga mitu kokkupuutepunkti,» ütles Randna.

Ta märkis, et avalikus kohas autode kiirlaadimiseks on vajalikud sobivad laadimisseadmed, elektrivõrgu olemasolu ja piisavalt võimsust. «Mitmes Euroopa riigis pakuvad elektrivõrguettevõtted ka laadimistaristut,» lisas ta.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) poolt juunis enampakkumisele pandud Eesti Elektromobiilsuse Programmi (ELMO) kiirlaadimistaristus on 168 laadimisseadet ja sellega koos müüakse ELMO veebidomeen ning kaubamärgi kasutamisõigus.

Lisaks antakse uuele omanikule teenuse jätkamise hõlbustamiseks kaasa ka senise kliendibaasi kontaktid ja teenuse kasutusstatistika. Samuti saab uus omanik oma kasutusse haldussüsteemi, mida saab kasutada kiirlaadimistaristu juhtimiseks ja haldamiseks.

Laadimisvõrgu loomise eesmärk oli tagada elektriautode liikumiskindlus ja võimaldada sõidukit kõikjal Eestis laadida. ELMO teenusega soovitakse ka suurendada taastuvenergia kasutust Eesti veonduses.

ELMO on Eesti valitsuse ja Mitsubishi Corporationi koostöös käivitatud programm energiatõhusate ja keskkonnasäästlike elektriautode ja laetavate hübriidide kasutusele võtmise toetamiseks. Programmi viisid ellu majandus- ja kommunikatsiooniministeerium, sotsiaalministeerium ja SA KredEx.

ELMO programmi raames loodud kiirlaadimistaristu senine hankeleping sai tegelikult läbi juba eelmise aasta lõpus, kuid uue enampakkumise väljakuulutamine on veninud.

Võrgu haldamist on seni korraldanud sihtasutus KredEx ning laadijaid opereerib ja haldab hankelepingu alusel ABB.

Elektrilevi kandideerib ka 20 miljonile eurole, mida MKM annab ettevõttele, kes viiks kiire interneti valguskaablid maamajapidamistesse.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles