Eilse ja tänase jooksul on Tele2 välismaal viibivad kliendid kogenud probleeme helistamisel, sõnumite saatmisel ja andmeside kasutamisel. Ettevõtte sõnul on nüüdseks probleem lahendatud.
Tele2 taastas välismaal kõik võrguteenused (9)
«Praeguseks teadaolevalt esines rändlusteenusega seotud tõrkeid üle maailma ning tegu oli roamingupartneri Comfone tehnilise rikkega, mis sai alguse nende tehnilisest uuendusest. Probleem puudutas Tele2 Gruppi ja ka mitmeid teisi välisoperaatoreid,» vahendas Tele2 Eesti kommunikatsioonijuht.
Tele2 võtab kõigi klientidega, kes kannatada said, personaalselt ühendust. Ettevõte vabandas veel kord kõigi oma klientide ees, kes ei saanud rändlusteenuse rikke tõttu teenuseid kasutada.
Esimesed teated probleemidest välismaal helistamisel, sõnumite saatmisel ja andmeside kasutamisel said alguse juba eile kella 12.30 paiku, osade klientide andmeil juba hommikust. Tele2 ise on seni keeldunud vastamast küsimusele, millal rike algas. Juhtumist andis ettevõte avalikkusele Facebooki postituse teel teada alles eile õhtul kell 18:21 ja pressiteatega kell 20.48. Klientidele otse midagi ei teatatud.
Täna andis Tele2 teada, et võrguprobleemi allikaks on partner, kelle teenuste kaudu tagatakse välismaa operaatorite võrkudega ühendumise.
«Selleks partneriks on Šveitsi ettevõte Comfone, kes on üks maailma suurimaid – ja kuni antud hetkeni usaldusväärsemaid – tegijaid oma valdkonnas. Probleem esineb nende süsteemides, mis tagavad meie klientidele välismaal teiste operaatorite võrkudega ühendumise,» teatas Tele2.
Tele2 märkis täna kell 13, et ei suuda täie kindlusega öelda, millal probleem lahenduse saab. «Me teame, et probleemi lahendamisega tegeletakse palavikuliselt. Ööl vastu laupäeva õnnestus süsteeme uuendada, kuid see ei taganud probleemi lõpliku lahenemist,» seisab Tele2 vastuses.
Probleem puudutab kümneid tuhandeid
Seega puudutab probleem kõiki Tele2 välismaal viibivaid kliente. Täpset numbrit pole võimalik ettevõttel öelda, kuna klientide telefonid ei ole võrku ühendatud. Varasematele andmetele (mis on välja võetud enne riket) tuginedes võib selleks numbriks prognoosida 30-40 tuhat klienti.
Teada on see, rikkele vaatamata töötab Euroopa Liidu üleselt edasi hädaabinumber 112 ning see toimib alati. Ka siis kui telefonis ei ole SIM-kaarti sees.
Kompensatsioon tuleb
Mis puudutab kompensatsiooni, siis märkis Tele2, et kompensatsiooniplaan on hetkel koostamisel ning selle puhul võetakse kindlasti arvesse probleemi kestust.
«Võtame iga kliendiga pärast rikke kõrvaldamist ühendust ning kompensatsioonitaotlusi kliendid ise saatma ei pea,» lisas Tele2.
Tele2 kliendid annavad aga sotsiaalmeedias teada, et on jätkuvalt mobiiliteenustest ära lõigatud.
Teenusteta on jätkuvalt näiteks kliendid Istanbulis:
Viinis:
Ukrainas:
Kreekas:
Tais:
Taanis:
Postimees ootab Tele2-lt lähiajal täpsemat infot juhtunu ja asjade seisu kohta.