Kaasaegse tehnikaga mõõdukalt varustatud, väga hea teelpüsivus ja aukude läbimine, sportlik välimus, selgelt keskklassi jõudlusega mootor ja avar sisemus – sellise mulje jättis proovisõit kolmanda põlvkonna KIA Ceediga.
Proovisõit: uus KIA Ceed – väga mõistlik igapäevaauto
Minu jaoks oli autosse istudes esimene tunnetus see, et kõik on intuitiivselt täpselt seal, kus ta olema peab. Istmete ja tulede reguleerimine, püsikiirusehoidja sättimine, pardakompuutri seadistamine, automaatkäigukasti kasutamine – isegi, kui esimest korda KIAsse istuda, siis jätab see kõik tunde, nagu oleks selle masinaga juba aastaid sõitnud.
Veel enne seda olin jõudnud märgata ülakoma kadumist nimepildis «Ceed», sportlikult ja kaasaegselt sirgeks disainitud külgjooni ning elektriliselt kere lähedale tõmmatud külgpeegleid, mis uste avamisel koos põlema lahvatanud LED-tuledega taas oma tavapärasesse asendisse pöördusid.
Ega midagi, masinale hääled sisse ja teele! Mudeliks 7-käigulise automaatkäigukastiga ja 1,4-liitrise bensiinimooriga esiveoline masin. Lisavarustuseks EX Navi nimeline komplekt, mis sisaldab endas muu hulgas kurvitulesid, soojendusega esiklaasi, püsikiirusehoidjat, sõidurežiimi valikut, juhtmevaba mobiililaadijat, sõidureas püsimise abisüsteemi, automaatselt tumenevat tahavaatepeeglit ja palju muud. Standardvarustusse on kokku pandud vägagi hea pakett.
See masin pole liiga suur ega liiga väike - pikkus 4,31 meetrit, laius 1,8 ning tühimass 1,4 tonni. Eelkäijaga võrreldes on masin küll veidi laiem, aga mahub vabalt nii sõiduradadel liikuma kui meie nii tavapäraselt kitsastele parkimiskohtadele paigutuma.
Kui mootori 140 hobujõudu kere omadustega kokku panna, siis hüperkiirendust sellega muidugi välja ei võlu, aga kaugeltki ei jää linnaliikluses ka hätta. See on lihtsalt üsna tavaline keskmine liikleja, millel kiirendus ametlike näitajate järgi nullist sajani võtab aega 9,2 sekundit.
Edasi viskan asjad pagasiruumi ja võtan suuna linnast välja. Ja see pagasiruum on auto mõõtmeid arvestades tõesti mahukas. 395 liitrit teeb sellest oma klassi Golfide, Focuste ja Astrate seas parima tulemuse.
Määda käänulisi ja künklikke teid kulgedes tulevad aga välja minu hinnangul selle masina olulisemad tugevused, seda siis lihtsalt stiilse ja laheda välimuse kõrval. Ja selleks tugevuseks on kahtlematult veermik.
See masin istub kui valatult teel, ei kurda kurvides üle- ega alajuhitavuse üle ning tasakaalustab suurepäraselt asfaldimuhke ja – lohke, seda kõike pea olematu müratasemega. Kui ka juhtud kurvis veidi tee välisserva kalduma, siis korrigeerib ta ise su sõidujoont ja vilgutab ekraanil selle märgiks rohelist näidikut.
Ka istmete kohta pole midagi halba öelda, pikemate inimeste jalad mahuvad vabalt ära nii ees kui taga istudes ning juhitoolis kannatab mugavalt sõita ka pikki tunde. Ääremärkusena olgu mainitud, et CEED on saadaval hetkel 5-ukselise luukpärana ja oktoobris lisandub universaal ehk CEED SW.
Roolitunnetus ja kummagi telje sõltumatu vedrustus on sellel masinal tõesti hästi paika saadud. Kui vaid ainult mootoril võimu rohkem oleks, et möödasõidud veidigi suurema lennukusega kulgeksid…
Ahjaa, taustaks veel seda, et CEED ei tähenda midagi muud kui Community Europe & European Design. Disainitud seega Euroopas (Saksamaal) ning tegelikult toodetaksegi neid masinaid Slovakkia tehases.
Kokkuvõttes igal juhul tõsine ostusoovitus neile, kes vajavad kaasaegset igapäevaautot nii linna- kui maanteesõiduks ning seda kõike mõistliku hinna eest.
Testauto põhiandmed:
- Hind: 20 590 eurot
- Mootor: 1,4 T-GDI, 140 hj 7DCT, bensiin
- Käigukast: 7- käiguline topeltsiduriga
- Keskmine kütusekulu: 5,6 l/100 km
- Veoskeem: esivedu
- Pöördemoment: 242/1500-3200
- Tippkiirus: 205 km/h
- Kiirendus 0-100 km/h: 9,2 sekundit
- Tühi- ja täismass: 1449/1850 kg
- Teljevahe: 2650 mm
- Kütusepaak: 50 liitrit
Täpsem varustuspakettide ülevaade asub siin