Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Elion: AMOLED-telerid peaks Eestis müügile jõudma järgmisel aastal

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Raigo Neudorf
Copy
Seni on AMOLED tehnoloogiat kasutatud nutitelefonide juures.
Seni on AMOLED tehnoloogiat kasutatud nutitelefonide juures. Foto: SCANPIX.

Elioni audio-video valdkonna juhi Karel Kase hinnangul võiksid uudsel AMOLED tehnoloogial põhinevad telerid Eestis müügile jõuda tuleval aastal.

Kask selgitas, et seni on AMOLED tehnoloogiat kasutatud nutitelefonide ekraanide tootmisel ning selle plussideks on veelgi parem pildikvaliteet ja energiasäästlikkus.

«Arvan, et järgimisel aastal on kindlasti esimesed suured (kuni 40 tolli – K.K.) AMOLED telerid tootjate portfellis olemas ja suuremates Eesti tehnikakauplustes müügil,» hindas Kask.

Kindlasti ei hakka aga AMOLED telerid 2012. aastal konkureerima veel LCD (k.a. LED taustvalgustusega LCD) ja plasma teleritega, kuna hind jääb tavatarbijatele esialgu tõenäoliselt kõrgeks.

Samas on esimesed AMOLED telerid suurimatel tootjatel – Samsung, LG ja Sony – juba olemas ja ootavad turule toomist.

«LG ja Samsung on mõlemad spekuleerinud, et esimesed AMOLED ekraanid lähevad tootmisesse juba selle aasta lõpuks. Väike murekoht on praegu AMOLED ekraanide pildiedastuses esinevad tehnilised probleemid, mis puudutavad muuhulgas telerite eluiga - need tuleb enne masstootmist kindlasti ära lahendada.

Seega 2012. ja sellele järgnev aasta jääb AMOLED teler pigem nišitooteks ja hinna poolest paljudele püüdmatuks. Pigem tutvustatakse tarbijatele AMOLED tehnoloogia eeliseid, parandatakse viimased tehnilised nüansid ja valmistatakse turg uute telerite soojaks vastuvõtuks ette.

Aastatel 2014–2015 on aga oodata selle tehnoloogia massidesse liikumist, kuna tootmine saab olema odav ja pilt kvaliteetsem kui kunagi varem,» selgitas Kask.

Tema sõnul on Eesti inimesed uutele tehnoloogiatele üldiselt sama vastuvõtlikud kui mujal riikides, kohati on huvi kõige uue vastu isegi suurem.

Näiteks LEDi taustvalgustusel põhinevad telerid on nüüdseks vallutanud enam kui poolte Eesti teleriomanike südamed, mis on kõrgem, kui enamjaolt mujal Euroopas.

Silmas peab pidama, et LED tuli turule alles 2010. aasta  esimeses kvartalis. Kokkuvõtvalt on see igati positiivne trend, kuna see tähendab õhemaid telereid, väiksemat energiakulu, soodsamat tootmist (mis ilmselgelt mõjutab pikemas perspektiivis teleri hinda), kõrgenevat konkurentsi ja palju muud.

Märksõnad

Tagasi üles