Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Sõiduproov. Liikuvad pildid: Audi A6 ja A8 võrdlus

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Nelikvedu, nelikroolimine, V6 mootor annab kokku esindusliku tulemuse.
Nelikvedu, nelikroolimine, V6 mootor annab kokku esindusliku tulemuse. Foto: Sander Ilvest

Ekraanide ajastul usub Audi inimesse. Et inimene roolis oskab hakkama saada kokku nelja ekraaniga. Küllap saabki. Sellega on kõik hästi. Kas Audi A6 ja A8 juures on üldse millegi üle nuriseda?

Mille poolest nad erinevad?

Audi A6

Imidžilt ja ka suuruselt. A6 on lipulaeva väiksem versioon. Mõeldud neile, keda seisus ei kohusta asuma roolist tagaistmele. Pardal palju A8 tehnoloogiat. Esialgu saadaval nii bensiini- kui ka diislitoitel, aga ainult V6 mootoriga. Jah, siinkohal ärgu hoitagu end tagasi, kõlagu rõõmuhõisked ja loobitagu õhku mütsid! Bensiinimootor, nagu prooviautol, on oi kui magus vaheldus väikseks nuditud töömahu ja silindrite arvuga jõuallikatele. Töötab suurepäraselt koos S tronic kahe siduriga seitsmekäigulise automaatkastiga.

Audi A8

Audi lipulaev. Kui kogu see tehnoloogia tulevärk, mida A8 pardale lubatakse, tasapisi kohale jõuab, saab temast üks isejuhtivuse poole liikumise teenäitajaid. Seniks imetlege V6 diiseljõuallika ja kaheksakäigulise automaatkäigukasti täiesti märkamatut koostööd. Mootor on nn pehme hübriid, mis toimib koostöös start-stopp-süsteemiga. Kui juht tõstab kiirusel 55–160 km/h jala gaasilt, lülitatakse teatud tingimustel mootor välja. 0,7 liitrit kütuse kokkuhoidu sajale nagu maast leitud. Samamoodi toimetab ka A6 hübriidsüsteem.

Kas on luksusauto nime väärt?

Audi A6

Esinduslik sedaan igas mõttes, ei mingit kahtlust. Juhi ees näidatakse liikuvaid pilte lausa neljalt ekraanilt.

Tagasi üles