Ford kutsub süttiva turvavöö tõttu tagasi kaks miljonit maasturit

Rait Piir
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ford F-150.
Ford F-150. Foto: Scott Olson / AFP

Suurautotootja Ford teatas neljapäeval, et kutsub Põhja-Ameerikas tagasi ligemale kaks miljonit F-150 maasturit seoses turvavöö eelpinguti veaga, mis võib tekitada tulekahju.

Ford on praegu teadlik 17 intsidendist USAs ja kuuest intsidendist Kanadas, kus turvavöö eelpinguti süttis põlema, tekitades nii kahju auto B-piilarile. Keegi pole siiani teadaolevalt nimetatud põhjusel viga saanud. Rike puudutab 2015.–2018. aastatel toodetud F-150 maastureid. Enamik neist asub USAs, kuid tuhanded on eksporditud ka Kanadasse ja Mehhikosse.

Mis asi on aga turvavöö eelpinguti? Moodsatel autodel on andurid, mis suudavad tuvastada murdosa sekundi jooksul kokkupõrke ja käivitada seejärel turvamehhanismid. Lisaks turvapatjadele kuuluvad selliste mehhanismide hulka ka turvavööde eelpingutid, mille ülesanne on tõmmata turvavöö avarii korral järsult tagasi ja lukustada see.

Kui vanemad eelpingutid olid paljuski mehaanilised, siis suur osa moodsatest eelpingutitest kasutavad väikseid lõhkelaenguid, mis fikseerivad turvavöö õnnetuse korral väga kiiresti paika. Taolise eelpinguti tööd võib näha sellest videost:

Ford on avastanud, et F-150 mudelis kasutatavate eelpingutite laengud tekitavad õnnetuse korral liiga palju sädemeid, mis süütavad põlema pinguti käivitamise käigus tekkinud heitgaasid. B-piilari (vertikaalne osa autost, mis lahutab esi- ja tagauksi) sees olev isolatsioon võtab tuld ja nii võib maha põletada kogu auto.

Ford ei plaani küll pinguteid välja vahetada, kuid lisab B-piilaritesse tulekindlat teipi, mis ei võta sädemetest tuld.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles