Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Euroopa Komisjon kahtlustab Saksa autotoojaid kartellileppes

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
BMW juht sõitis kiirusega 151 kilomeetrit tunnis. Foto on illustratiivne.
BMW juht sõitis kiirusega 151 kilomeetrit tunnis. Foto on illustratiivne. Foto: Sander Ilvest / Postimees

Euroopa Komisjon alustas ametlikku juurdlust BMW, Daimleri ja Volkswagen grupi suhtes, et tuvastada kas firmad tegid keelatud koostööd emissiooniskandaali raames.

Komisjon uurib, kas BMW, Daimler ja Volskwageni grupi ettevõtted Volkswagen, Audi ja Porsche rikkusid Euroopa Liidu (EL) konkurentsireegleid, et vältida konkurentsi emissioone vähendavate sõiduautode tehnoloogia arendamisel, teatas komisjon.

«Komisjon uurib kas BMW, Daimled ja Vokswagen leppisid kokku, et mitte võistelda üksteisega selliste süsteemide arendamisel ja turule toomisel, mis vähendaksid kahjulikke emissioone bensiinil ja diislil töötavatel sõiduautodel. Need tehnoloogiad peaksid muutma autod keskkonnale vähem kahjulikuks. Kui kahtlused leiavad kinnitust, siis takistati tarbijatel võimalust osta vähemsaastavaid autosid, kuigi autotootjatel oli selleks tehniline võimekus olemas,» ütles Euroopa Komisjoni konkurentsivolinik Margrete Vestager.

Eelmise aasta oktoobris viis komisjon läbi Saksamaal BMW, Daimleri, Volkswageni ja Audi territooriumidel inspektsioone. Komisjoni teatas toona, et inspektsioon oli seotud kahtlusega, et mitmed Saksa autotootjad võisid rikkuda Euroopa Liidu konkurentsireegleid, moodustades kartelli. Komisjon rõhutas toona, et ehkki tegu oli esialgse uurimise osana, ei tähenda see, et inspekteeritud ettevõtted on konkurentsireeglite rikkumises süüdi.

Komisjon uurib võimaliku kartellileppet just kahe tehnoloogia osas: selektiivse katalüütilise reduktsiooni (SCR) osas, mis vähendaks lämmastikühendite emissioone ning "Otto" osakeste filtri (OPF) osas, mis vähendaks osakeste emissiooni.

Uurimise praeguses faasis ei ole komisjonil ühtegi alust arvata, et osapooled oleksid koordineerinud tegevust diiselautode emissiooninäitude võltsimisega.

Tagasi üles