Elektriautode laadimisvõrgustikku ei müüda veel niipea Elektrilevile

Aivar Pau
, ajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
ELMO kiirlaadimispunkt.
ELMO kiirlaadimispunkt. Foto: Ants Liigus

Tallinna halduskohtu otsuse kohaselt ei tohi riik elektriautode laadimisvõrgustikku ELMO kuni kohtumenetluse lõpuni enampakkumise võitnud Elektrilevile maha müüa.

Halduskohus tegi möödunud nädalal määruse, millega jättis ELMO kohtuasjas esialgse õiguskaitse peale ja käskkirja täita ei tohi, tõdes MKM-i pressiesindaja Mihkel Loide. See tähendab, et kohus pikendas õiguskaitset kuni kohtumenetluse lõpuni.

Kohtuasja algatas enampakkumisel kalleima pakkumise teinud, kuid siiski kaotajaks tunnistatud OÜ Luku-Expert. MKMi hindamiskomisjon leidis, et LukuExpert ei suutnud juriidiliselt siduvalt tõendada teenuse katkematut jätkumist.

Kuna LukuExpert ei jäänud pakkumiste tulemustega rahule, pöördus ta halduskohtuse MKMi otsuse tühistamiseks ning esialgse õiguskaitsena MKM-i vastava käskkirja kehtivuse peatamiseks.

Tallinna halduskohus rahuldas 15. augusti määrusega Luku-Experdi esialgse õiguskaitse taotluse ja peatas ettevõtlus- ja infotehnoloogiaministri Urve Palo 13. augusti käskkirja kehtivuse esialgu 30 päevaks ja edasi juba kuni kohtumenetluse lõpuni.

Luku-Experdi juhatuse liikme Riho Everi kinnitusel vastab ettevõte hanke parameetritele ning täitis kõik dokumendid vastavalt hankes esitatud nõuetele.

«Meil on olemas kompetents ning enam kui 25-aastane kogemus hallata suuri ja keerukaid projekte ning pakkuda klientidele kõige erinevamaid teenuseid. Leiame, et MKM-i otsus mitte kuulutada enampakkumise võitjaks parima pakkumise teinud LukuExperti, viidates mingitele tehnilistele ebapädevustele, ei ole õige ning lähtuvalt sellest otsustasime MKM otsuse vaidlustada,» selgitas Ever. «Me oleme veendunud oma võimes opereerida ka ELMO laadimistaristut.»

MKMi transpordi arengu ja investeeringute osakonna peaspetsialist Juku Paulus leidis aga, et komisjon käitus oma otsustes erapooletult ning tugines oma hinnangutes vaid enampakkumise tingimustes nõutule. «Enampakkumuse tingimused olid sellised just põhjusel, et oleks kindlustatud laadimistaristu järjepidev toimimine ning klientide rahulolu,» rääkis ta.

Sihtasutus KredEx pikendas kohtuvaidluste tõttu ELMO haldamislepingut senise partneri ABBga ning seega saab autosid laadida ka pärast 1. septembrit, mil see niigi juba pikendatud leping esialgu lõppema pidi.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles