Miljardärist meediamogul: sotsiaalmeedia on meie aja vähkkasvaja (1)

Rait Piir
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Patrick Soon-Shiong.
Patrick Soon-Shiong. Foto: Italy Photo Press

Väljaande Los Angeles Times omanik ja miljardär Patrick Soon-Shiong kutsus kolmapäeval maailma üles muutma oma sotsiaalmeedia tarbimist, nimetades selle platvorme «meie aja vähkkasvajateks.»

Endine kirurg ja muuhulgas ka biotehnoloogia firma NantKwest tegevjuht hoiatas, et sotsiaalmeedia muudab eriti ohtlikuks selle võime vähendada inimeste tähelepanu kestvust. «Tegu on sotsiaalmeedia tahtmatu tagajärjega,» nentis ta ning lisas, et teda muudab väga murelikuks ka sotsiaalmeedia roll uudiste levitamisel.

«Sotsiaalmeedia on uudiste metastaas (pahaloomuliste kasvajarakkude levimine teistesse elunditesse, toim.) ja me peame seda muutma,» ütles Shoon-Shiong. Tema sõnul on näiteks Facebook «reklaamilise suunitlusega» organisatsioon ja just selle pärast ei suuda paljud selle kasutajad enam eristada, mis on valeuudised, pärisuudised ja arvamusavaldused.

Lõuna-Aafrikas sündinud Shoon-Shiong ei ole ainus kõrge profiiliga ärimees, kes on hiljaaegu kritiseerinud sotsiaalmeedia mõju inimestele. Möödunud aastal ütles Facebooki endine juhtivtöötaja Chamath Palihapitiya, et sotsiaalmeedia on loomas ühiskonda, kus segamini aetakse populaarsus ja tõde.

Shoon-Shiong ostis LA Times'i alles juunikuus 500 miljoni dollari eest. Meediaväljaannete ostmine on saanud USA miljardäride seas populaarseks, sest sama on teinud näiteks ka Amazoni tegevjuht Jeff Bezos (The Washington Post) ja Salesforce'i asutaja Marc Benioff (Time). Viimane soetas oma väljaande augustis 190 miljoni dollariga.

Allikas: CNBC

Kommentaarid (1)
Copy

Märksõnad

Tagasi üles