Eesti Gaas ostab Läänemerel esimese omataolise LNG punkerlaeva (1)

tehnika.postimees.ee
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
LNG punkerlaev
LNG punkerlaev Foto: Eesti Gaas

Eesti Gaas tellib veeldatud maagaasi (LNG) punkerlaeva, mis on esimene omataoline Läänemere põhja- ja idaosas. 2020. aastal valmiv laev hakkab teenindama Soome lahel seilavaid keskkonnasõbralikke laevu.

«Maagaasi kasutus transpordikütusena laieneb kiiresti ja Läänemeri vajab nõudluse teenindamiseks mobiilset infrastruktuuri. LNG punkerlaev on investeering kõrgtehnoloogiasse ja keskkonnasäästu, Läänemere puhta õhu ja merevee nimel. Siinse piirkonna ainus LNG punkerlaev viib aastas mere kohalt ca 66 000 tonni CO2,» märkis Eesti Gaasi nõukogu esimees Ain Hanschmidt pressiteates. 

«Projektis kohtuvad Infortari kaks peamist ettevõtet – Tallink merenduse ja Eesti Gaas energeetika kogemusega, mõlema teadmisi arvestatakse juba laeva ehitusel ning need saavad peamiseks selle käitamisel. See investeering tõstab nii Eesti merenduse kui laiemalt Eesti majanduse konkurentsivõimet,» lausus Hanschmidt.  

LNG punkerlaeva teeninduspiirkonnaks kujuneb Läänemere põhja- ja idapoolsem osa, eelkõige Soome laht. LNG laev on võimeline punkerdama nii avamerel kui sadamates tankereid, kauba-, teenindus-, reisi- ja teenistuslaevasid, selle mahutid võimaldavad tarnida klientidele ühekorraga kuni 6000m3 veeldatud maagaasi (-163°).

Ligi saja meetri pikkuse LNG punkerlaeva ehitab Hollandi firma Damen. Laev valmib järgides  äärmiselt kõrgeid ohutusnõuded, paljud juhtimissüsteemid dubleeritakse. Punkerlaev hakkab vastama jääklassile 1A ning teenindama kliente aastaringselt.

LNG laeva ehitust finantseerib Infortar ning kaasrahastab Euroopa Liit. Eesti Gaas on sõlminud Infortariga pikaajalise lepingu laeva opereerimiseks ning Tallinkiga tehniliseks toeks ja mehitamiseks.

LNG ehk veeldatud maagaas on väga kõrge energiasisaldusega ja selle kasutamiseks ei ole vajalik maagasivõrgu olemasolu. LNG-d kasutatakse energiatootmises, maismaa- ja meretranspordis. Tegemist on keskkonnasäästliku kütuseliigiga, mis võimaldab oluliselt vähendada CO2, NOx, SOx sisaldust heitgaasis ning see ei tooda praktiliselt üldse tahmaosakesi.

Eesti Gaasi LNG punkerlaeva peamised näitajad:

Mahutavus – 6000 m3

Kandejõud – 3300 tonni

Pikkus – 99,8 meetrit

Laius – 18,6 meetrit

Kiirus – 13,4 sõlme

Valmimisaeg – 2020. aasta

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles