Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Vaata, millised automudelid olid eestlaste seas septembris kõige populaarsemad

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Toyota RAV4.
Toyota RAV4. Foto: Paulius Sviklas

Uute sõiduautode müük langes septembris 18,2 protsenti, aga see oli oodatud kukkumine seoses augustis automüüjate endi poolt autode registrisse kandmisega, teatas AMTEL.

Kuna Euroopa Liidus võeti kasutusele uus kütusekulu mõõtmise metoodika ja sellega seoses kehtestati kvoodid, kui palju vana metoodikaga mõõdetud sõidukeid tohib pärast 1. septembrit müüa, siis võtsid suurem osa autode müügiettevõtetest kvooti ületavad autod ise arvele ehk n-ö müüdi ette. Seetõttu oligi oodata järgnevatel kuudel müüginumbrites kerget miinust.

Tänavu üheksa kuuga on kokku müüdud 20 519 uut sõiduautot, mida on 8,2 protsenti rohkem kui mullu samal perioodil, ja see number vastab igati AMTELi tänavusele kasvuprognoosile.

Septembris oli suurima osakaaluga segment keskmised maasturid (22,6 protsenti), järgnesid väiksema keskklassi autod (21,4 protsenti) ja väiksemad maasturid (17,1 protsenti). Hübriidautosid läks kaubaks 122 ja elektriautosid 3. Uusi gaasiseadmega (CNG ja LPG) müüdi kokku 5.

Automarkidest oli septembris edukaim Toyota 268 müüdud sõiduautoga, järgnesid Škoda (192) ja Kia (139). Samade automarkide toodang moodustas ka populaarsemate mudelite esikolmiku – Toyota RAV4 (92), Škoda Octavia (70) ja Kia Sportage (60).

Tarbesõidukeid müüdi septembris 464, mida oli 9,2 protsenti vähem kui möödunud aasta septembris. Üheksa kuu kokkuvõttes püsib tarbesõidukite müük aga 8,5 protsendiga plusspoolel. Kuna mitme automargiga pikapid ja ka üksikud maasturid on tüübikinnituselt tarbesõidukitena registreeritud, siis n-ö puhtaid tarbesõidukeid müüs enim Citroën (67). Järgnesid Peugeot ja Renault. Veokite segmendis oli edukaim Scania 24 veokiga.

Tagasi üles