22 autofirmat diagnostikastendil: II osa

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Autod.
Autod. Foto: Tairo Lutter / SL Õhtuleht
Tarbija24.ee avaldab ajakirjas Auto Bild Eesti ilmunud suure 2008. aasta kvaliteediaruande, kus võrreldud on 22 eri automarki. Siin on teine osa: automargid tähestiku järjekorras algustähega H kuni P. Viimast osa koos kokkuvõttega loe juba homme!

Algust loe siit: 22 autofirmat diagnostikastendil: I osa


Honda
Auto Bildi küsitlus

8,8 kvaliteedipunkti. Omanike arvates asub Honda niisiis kvaliteetmarkidega ühel tasemel. Eriti kiidetakse töökindlust.

Tagasikutsumised, järelparandused
Civicul võib roolivõimendi üles öelda (2006) ja käsipiduri hoob mitte kindlalt fikseeruda (2008). Accordi ja Civicu katuseluugid võivad sõidu ajal avaneda (2007). Legendil on probleeme roolivõimendiga (2008).

Tehnoülevaatuse aruanne
Kolmeaastaste hulgas on Honda ainsaks murelapseks 64. kohaga keskmisest napilt allapoole jääv Accord. Ülejäänud jaapanlased liiguvad skaala rohelises osas. Jazz (5.) sama hästi kui ei jäägi ülevaatajatele silma, CR-V saab 31. ja Civic 45. koha.

Viieaastaste seas tõuseb Jazz teiseks ja CR-V kaheksandaks. Laita pole ka Accordi 16. ja Civicu 22. koht. Civicu põhihäda on tagumiste pidurite nõrk töö. Roostet ühelgi Hondal sama hästi kui ei esine.

Auto Bildi pikk test
Kartmata tüütuna mõjuda, peame ütlema, et Hondad hiilgavad tüüpilise Jaapani töökindlusega. 2006. aastal sai Jazz 1.4 100 megameetri testi hindeks 4-, praegu liigub samas graafikus Civic 1.8 Sport - ja vaevalt usutav, et ta vahetult enne finišit veel väärataks.

Auto Bildi lugejakirjad
Kaebuste hulk on õige pisut kasvanud, mis ei sega Hondal siin rubriigis kvaliteeditšempioni tiitlit saamast. Kaebekirjade suhtarv moodustab vaid veerandi keskmisest. 

Auto Bildi töökodade test
See ei ole ilus: 2003. aastal said Honda mehaanikud neli nulli ja ühe ühe, kaks aastat hiljem läks natuke paremini.

Garantiitingimused
◊ Tehniline garantii: 3 aastat või 100 000 km.
◊ Roostegarantii: 12 aastat.
◊ Mobiilsusgarantii: 3 aastat*.
* Legend 12 aastat.

Auto Bildi otsus
Braavo, Honda! Autod on töökindlad ja autoomanikud õnnelikud. Margil on potentsiaali pjedestaali kõrgeimale astmele tõusmiseks. Kuid säherdune teenindus nagu Auto Bildi viimases töökodade testis jätab selle esialgu vaid unistuseks.

Hinne: 3,9


Hyundai
Auto Bildi küsitlus

8,0 kvaliteedipunkti. Nii hirmus rahul Hyundai-omanikud oma sõidukite kvaliteediga ka ei ole. Igatahes on kehvade viimistlusmaterjalide kriitika eelmise küsitlusega võrreldes tublisti leevenenud.

Tagasikutsumised, järelparandused
Aastail 2007 ja 2008 tagasikutsumisi polnud. Diiselmootoritega Matrixi ja Accenti kütuselekked 2006. aastast ei poeta meepotti ka teab kui suurt tökatitilka.

Tehnoülevaatuse aruanne
Esimesel ülevaatusel saab Matrix 31. ja Getz 38. koha, olles selgelt kaks parimat Hyundaid. Santa Fe vanem mudel (5,4 protsenti vigaseid autosid ja 74. koht) on keskmisest kehvem. Viie- ja seitsmeaastaste sõidukite seas püsib Lantra visalt edetabeli alumises kolmandikus - vastavalt 75. ja 86. kohal. Eriti sageli on ta hädas tagasillaga, ka pole mingiks harulduseks rooste kere kandekonstruktsioonidel.

Auto Bildi pikk test
Siduripedaal kiiksus ja tagumised trummelpidurid tekitasid samuti müra. Kuid need olid ka 2005. aastal kestvustesti läbinud Hyundai Getz 1.1 GL-i ainsad negatiivsed küljed. Sama töökindlalt esines varem Elantra 1.6, mis paistis küll ebameeldivalt silma hõõglampide kiire läbipõletamisega.

Auto Bildi lugejakirjad
Viiendik vähem kaebusi kui möödunud aastal. Ja ikkagi on kirjade arv Hyundai turuosa suhtes keskmisest suurem. Peamiselt meenutatakse halva sõnaga Santa Fed ja Terracani, kuid tüüpvigu ei näi neil olevat.

Auto Bildi töökodade test
Hyundai töökodade hea tulemus 2006. aastal üllatas paljusid asjatundjaid, tööd tehti ausalt ja mõistusega.

Garantiitingimused
◊ Tehniline garantii: 3 aastat.
◊ Roostegarantii: 6 aastat.
◊ Mobiilsusgarantii: 15 aastat.

Auto Bildi otsus
Korealased sammuvad vääramatult eesmärgi poole - saada klientide rahulolu vallas jaapanlastega võrdseks. Kui Hyundai uuemad mudelid ülevaatustel vanadest paremini esinema hakkavad, võib see isegi õnnestuda.

Hinne: 3,6


Kia
Auto Bildi küsitlus

7,6 kvaliteedipunkti. Fiati ees eelviimane koht. Märkimist väärib, et 15 protsenti Kia-omanikest pole rahul sõiduki värvkatte kvaliteediga.

Tagasikutsumised, järelparandused
Kia peab järelparandusteks harva töökotta sõitma. Sorentol võivad murduda kütusepumba kinnituspoldid. Sportage'i jahutusventilaator saab tõsisemal maastikusõidul kannatada (mõlemad 2008).

Tehnoülevaatuse aruanne
Carnivalis võite kindel olla: suur mahtuniversaal ei lase kellelgi end ülevaatusstatistika viimaselt kohalt tõrjuda. Nii esimesel, teisel kui ka kolmandal ülevaatusel. Seitsmeaastaste Carnivalide hulgas leidub vigaseid koguni 32,9 protsenti.

Ülevaatajaile jäävad sagedamini silma õlilekked, roolilõtkud, korrast ära sõidu- ja seisupidurid. Rio ei esine palju paremini, jäädes lõpust vaid mõni koht kõrgemale. Üksnes Sorento toob päikest Kia päevadesse, saavutades esimesel ülevaatusel auväärse 52. koha.

Auto Bildi pikk test
2007. aasta detsembrist mõõdab esimese Kiana kestvustesti kilomeetreid cee'd 1.6 CRDi. Pool teed on juba läbitud ning siiani pole Kia ühtki trikki teinud.

Auto Bildi lugejakirjad
Kaebuste hulk pole muutunud, nagu ka koht viimase kümne hulgas. Kia kohta kirjutatakse 40% rohkem, kui autode arvu järgi võiks arvata. Peamiseks murelapseks jääb 2,9-liitrise CRDi-mootoriga Carnival.

Auto Bildi töökodade test
Viimase testiga oskasid Kia töökojad margi täis teha: mehaanikud avastasid ainult pooled autole tekitatud vigadest.

Garantiitingimused
◊ Tehniline garantii: 3 aastat.*
◊ Roostegarantii: 6 aastat.**
◊ Mobiilsusgarantii: 3 aastat.***
* Carens/Opirus 5 aastat, cee'd 5 aastat / 150 000 km.
** cee'd/Sportage 10 aastat.
*** cee'd, Sportage, Carens, Opirus 5 aastat.

Auto Bildi otsus
Madalakvaliteediliste sõidukitega, mis veel tükk aega ülevaatusstatistikat mõjutavad, on Kia minevikus oma maine üpris madalale viinud. Nüüd soovivad korealased näidata, et uued mudelid on paremad, ning tahavad suurepäraste garantiitingimustega ostjate usaldust (tagasi) võita.

Hinne: 2,9


Mazda
Auto Bildi küsitlus

8,6 kvaliteedipunkti. Mazda-omanikud kiidavad kõige rohkem autode suurt töökindlust.

Tagasikutsumised, järelparandused
Mazda 3 ja 5: mootorikinnituste väär montaaž (2008). Nukkvõlli laagrite kulumine Mazda 3 mootorites (2006). Nukkvõlli asendi anduri kinnitus võib lahti tulla - Mazda 5 ja 6 (2006.

Tehnoülevaatuse aruanne
Kolmeaastaste autode pingereas hoiab Mazda 3 selgelt liidrikohta, vaid 1,2 protsendil vaadeldud autodest on midagi tõsiselt korrast ära. Vaid pisut kehvema tulemusega saavutab Mazda 2 teise koha.

Keskmisest tublisti paremad on veel MX-5 kuuenda kohaga, Premacy (16.) ja Mazda 6 (19.). Teisel ülevaatusel jäävad 323 (60. koht) ja 626 (68.) pisut keskmisest allapoole. Eelmise aastaga võrreldes langevad veidi ka MX-5 (10. koht), Demio (14.) ja Premacy (43.), olles keskmisest tasemest siiski tunduvalt kõrgemal.

Seitsmeaastaste autode arvestuses näeme samasugust pilti, siin jääb keskmisest napilt allapoole ainult 626 (59.). Tüüpvead: kulunud pidurikettad (323, 626, Premacy), rikkis valgustusseadmed (3, 6, 626, Premacy), lõtkud tagasillas (323).

Auto Bildi pikk test
Auto Bildi töökindlusedetabeli kaks esimest kohta kuuluvad Mazdale. Käesoleval aastal testi lõpetanud Mazda 5 suutis 100 000 kilomeetri läbimisega kaotada kolm plasttüüblit. Vaid see takistas tal testi lõpetamast 0 veaga, nagu 2004. aastal suutis Mazda 6.

Auto Bildi lugejakirjad
Mazda 6 roosteprobleemide üle kaebavate kirjade hulk on küll vähenenud, kuid kokkuvõttes saabus kaebusi ikka sama palju kui aasta varem. Paljud lugejad on hädas kaheliitrise diiselmootori toitesüsteemiga.

Auto Bildi töökodade test
Kahes viimases testis (2003 ja 2005) jätsid Mazda mehaanikud üsna keskpärase mulje.

Garantiitingimused
◊ Tehniline garantii: 3 aastat või 100 000 km.
◊ Roostegarantii: 12 aastat.
◊ Mobiilsusgarantii: piiramata.

Auto Bildi otsus
Tipptulemused ülevaatusel ja 100 megameetri testis: tubli tulemus. Võiduks seekord siiski ei piisanud - siin-seal läheks tarvis viimast lihvi.

Hinne: 3,9

Mercedes-Benz
Auto Bildi küsitlus

8,6 kvaliteedipunkti. Üldiselt korralik tulemus, mis kahjuks ei küüni Mercedese varasemate tippsaavutusteni.

Tagasikutsumised, järelparandused
A-klass: klaasipuhasti vars tuleb lahti (2005). Rooste C- ja E-klassil (2007). C-, E- ja S-klass: diiselmootorite kõrgsurvepumpade vead (2005). Väntvõlli asendi mustunud andurid V6- ja V8-diiselmootoritel (2008). R-klass: turvavöölukkude kinnitus, halvasti paigutatud juhtmestik (2006). Ja veel mitmesuguseid parandusi.

Tehnoülevaatuse aruanne
On valgust ja varju – kuid kvaliteetautode tootja jaoks liiga palju varju. Kõige enam valmistavad ülevaatusel muret C-klass (kolmeaastaste seas 95. koht) ja E-klass (76.). C-klassil on probleeme roolilõtkuga, E-klassil esi- ja tagasillaga. Valguskiirena jõuab esimesel ülevaatusel 9. kohale A-klass.

Beebi-Benz esineb hästi ka järgmisel ülevaatusel, saades viieaastaste seas 28. koha. Samuti on SLK (11.), C-klass (18.), S-klass ja SL (22.) siin keskmisest üksjagu paremad. Vaid E-klass rikub oma 96. kohaga peotuju. Põhivead: esisilla ja rooliseadme liiga suured lõtkud ning õlilekked.

Auto Bildi pikk test
Mercedes-Benz B 180 CDI lõpetas just 100 000 kilomeetri läbimise, kuid testitulemused pole veel valmis. Mitteametlikult võime öelda, et probleeme peaaegu ei esinenud.

Auto Bildi lugejakirjad
Mercedes on midagi ette võtnud: kaebuste hulk kahanes 40 protsenti ja jääb nüüd 20 protsendiga keskmisele alla. Tüüpvigu praktiliselt pole, vaid varasematest aegadest pärit roostemure kajastub paljudes kirjades.

Auto Bildi töökodade test
Käesoleva aasta algul tehtud kontrollkäik andis tulemuseks kaks Kuldse Mutrivõtme auhinda ning halvima hindena ühele töökojale «piisava». Tippklassi tulemus!

Garantiitingimused
◊ Tehniline garantii: 2 aastat.
◊ Roostegarantii: 30 aastat.
◊ Mobiilsusgarantii: 30 aastat.

Auto Bildi otsus
Daimler on end kätte võtnud ning kindlalt otsustanud kvaliteedi ja klientide rahulolu vallas vanad head ajad tagasi tuua. Kuid kulub veel aega, kuni hea uus paha vana kvaliteediaruandest lõplikult välja tõrjub.

Hinne: 3,4

Mitsubishi
Auto Bildi küsitlus

8,4 kvaliteedipunkti. 0,2 punkti rohkem kui eelmises Auto Bildi küsitluses – Mitsubishi liigub õiges suunas. Parima hinde annavad omanikud autode töökindlusele. Seevastu pole 10 protsenti küsitletutest rahul oma sõiduki värvi kvaliteediga.

Tagasikutsumised, järelparandused
Kohustuslikku visiiti esindusse nõudis vaid Outlanderi mootori juhtplokk (2008). Rohkem tagantjärele-parandusi pole teada.

Tehnoülevaatuse aruanne
Esimese ülevaatuse parima Mitsubishina jõuab Space Wagon 33. kohale. Ka 55. positsioonil maandunud Pajero näitab keskmisest suuremat vastupidavust. Carisma (68.) ja Colt/Lancer (106.) esinevad seevastu kehvemini. Viieaastastena valmistavad enam muret vaid Colt/Lancer (75. koht), teised mudelid asuvad pingerea esimeses pooles. Mitsubishid on ülevaatusel sageli hädas tagasilla sõidupidurite ning väljalasketorustikuga, Colti/Lanceri puhul märgivad ülevaatajad ka liigset roostet, millest on puretud iga viies vähemalt 11-aastane auto.

Auto Bildi pikk test
Neli aastat pole Mitsubishi enam ühtki autot Hamburgi kestvustestile saatnud. Viimased katsealused, Space Star 1800 ja Pajero DI-D, saavutasid kohad pingerea keskel.

Auto Bildi lugejakirjad
Kurss on kindel: nagu eelmisel korral, on ka sel aastal kaebekirjade arv kahanenud, moodustades keskmisest umbes 50 protsenti. Colt on ehk «populaarseim» mudel, kuid mitte midagi hullu.

Auto Bildi töökodade test
Kuue viimase aasta jooksul pole töökodade testi tehtud.

Garantiitingimused
◊ Tehniline garantii: 3 aastat või 100 000 km.
◊ Roostegarantii: 12 aastat.*
◊ Mobiilsusgarantii: 15 aastat.
* L200 ja Lanceri universaal 6 aastat.

Auto Bildi otsus
Valgus ja vari ka Mitsubishi juures. Ülevaatusstatistikas ja küsitluse tulemustes jääb kolme teemandiga mark parimatest jaapanlastest (Toyotast-Mazdast) kaugele maha. Tõsiseid muresid aga ei paista olevat, ütleb kriitiliste lugejakirjade väike hulk.

Hinne: 3,5

Nissan
Auto Bildi küsitlus

8,2 kvaliteedipunkti. Kuldne keskmine, kuid rahuloluväljendustest nagu Mazda või Toyota puhul ei saa Nissan veel unistada.

Tagasikutsumised, järelparandused
Nissan Micra: tagaluugi lüliti. Murano: kütusepaak, turvavööd. Navara: turvapatjade juhtplokk, rattalaagrid ja kardaanvõll (2006). Qashqai: turvakardinate võimalik rike (2007), puuduv nõellaager rooliajamis (2008).

Tehnoülevaatuse aruanne
Ainult Primera (112.) jääb kolmeaastaste autode ülevaatusel keskmisest tahapoole, Almera (27.), X-Trail (33.) ja Micra (38.) esinevad tublilt. Teisel ülevaatusel pilt muutub: keskmisest kehvema koha saab Micra (74.), X-Trail (15.), Primera (30.) ja Almera (31.) näitavad head töökindlust. Micra tüüphädad tulevad tagarataste sõidupidurist ja seisupidurist, vananedes hakkavad Micra ja Almera oma keredele liiga palju roostet koguma.

Auto Bildi pikk test
2007. aasta oktoobrist ekspluateerib Auto Bildi meeskond täie hooga Nissani edukat Qashqai 2.0. Praeguseks on auto läbinud üle 44 000 kilomeetri ja tõmmanud katsetajate närvid viimse piirini pingule pidevate, tegelikult täiesti üleliigsete hoiatuspiiksudega. Kuid töötab Qashqai probleemideta. Vaid juhiukse luku kate on korduvalt lahti tulnud.

Auto Bildi lugejakirjad
Kaebekirju saab Nissan 25 protsenti keskmisest vähem. Patrolit neis peaaegu ei puudutata ja X-Traili teemaliste kirjade arv kahaneb pidevalt. Vaid Primera tuleb jutuks, eks ka «sobivasse» ikka jõudmise tõttu.

Auto Bildi töökodade test
Nissani töökodasid kontrollis Auto Bild viimati 2005. aastal. Mehaanikud tegid oma tööd korralikult, kuid sõnad «viisakus» ja «sõbralikkus» olid mitmele esindusele tundmatud.

Garantiitingimused
◊ Tehniline garantii: 3 aastat või 100 000 km.
◊ Roostegarantii: 12 aastat.*
◊ Mobiilsusgarantii: piiramata.
* Patrol 6 aastat.

Auto Bildi otsus
Tippu need jaapanlased ei jõua, kuid esinevad enam kui rahuldavalt nii klientide rahulolu, töökindluse kui ka vastupidavuse asjus.

Hinne: 3,4

Opel
Auto Bildi küsitlus

8,0 kvaliteedipunkti. Pole just vaimustav. Tundub, nagu ei peaks Opeli kliendid margist kuigi palju.

Tagasikutsumised, järelparandused
Kohustuslikus korras sõidavad Opelid töökotta harva. Agila pidi seda tegema kaassõitja turvapadja, GT tagasilla tihendi ja Meriva mootoripadja pärast (2008).

Tehnoülevaatuse aruanne
Kui Corsa B ja Frontera välja arvata, on Opel roostest lahti saanud. See-eest on pea kõigil vanematel mudelitel (Agila ja Meriva välja arvatud) probleeme hõreda väljalasketorustikuga. Esimesel ülevaatusel pälvib Meriva parima Opelina 9. koha, järgnevad Corsa ja Agila (mõlemad 45.) ja Vectra (59.). Astra (73.), Zafira (86.), Frontera (92.) ja Omega (108) jäävad keskmisest tahapoole.

Teisel ülevaatusel saab Corsa 39. ja Agila 46. koha.Ülejäänud mudelid esinevad taas allapoole keskmist, eriti palju vigu on 104. kohale maandunud Zafiral. Mahtuniversaali puhul märgatakse liiga suurt roolilõtku juba esimesel ülevaatusel.

Auto Bildi pikk test
Opeli viimane pikamaasõitja, Astra 1.9 CDTI, näitas end 100 000 kilomeetri jooksul erakordselt töökindlana. Piisav põhjus teda teisele ringile saata. Tükk aega sai Astra sellegagi hästi hakkama, vaid viimastel kilomeetritel puges kotermann mitu korda autosse.

Auto Bildi lugejakirjad
Kaebuste arv jääb umbes 40 protsenti keskmisele alla. Auto Bildi kirjakasti järgi on Opel BMW järel sakslaste paremuselt teine kodumaine autotootja, selgelt edestades vana rivaali Volkswagenit.

Auto Bildi töökodade test
Kuue viimase aasta jooksul pole töökodade testi tehtud.

Garantiitingimused

◊ Tehniline garantii: 6 aastat või 150 000 km.*
◊ Roostegarantii: 12 aastat.
◊ Mobiilsusgarantii: 2 aastat.
* Agila Basis 2 aastat.

Auto Bildi otsus
Üheksakümnendate aastate dramaatilistest kvaliteediprobleemidest on välguga mark ammugi lahti saanud. Ning üritab parima Saksa autoehitajana jaapanlasi kõrgetelt kohtadelt tõrjuda. Kuid ülevaatusstatistika peaks Opeli juhte veel mõtlema panema. Ja töökodadel tuleb end varsti taas tõestada. 

Hinne: 3,8

Peugeot
Auto Bildi küsitlus

7,9 kvaliteedipunkti. Tähelepanuväärne: 33 protsenti küsitletuist kaebab klõbinate üle, 14 protsenti märgib rikkelembust – rohkem kui ühelgi teisel margil, Fiat kaasa arvatud.

Tagasikutsumised, järelparandused
Kütusepump ei lülitu välja mudelitel 307, 406, 607 ja 807 (2006). 307: ABS-ESP-juhtplokk võib rikki minna (2007). 307 ja 407: vigane klapp pidurivõimendis. Mootori juhtploki probleemid mudelil 4007. Vigased pidurivoolikud Boxeril (2008).

Tehnoülevaatuse aruanne
Prantsuse autod pole üldiselt just kõige vastupidavamatena tuntud. Nii saab 206 esimesel ülevaatusel parima Peugeot’na 86. koha, jäädes keskmisest ikkagi omajagu tahapoole. Tabeli lõpuosas jätkatakse ka teisel ja kolmandal ülevaatusel. Kõige rohkem hädasid näikse olevat mudelil 106 (108. ja 90. koht). Õlilekkeid mootorist ja jõuülekandest aga esineb kõigil Peugeot’del, samuti ollakse hädas tagasilla sõidupiduritega ning roostetavate summutitega (v.a 406).

Auto Bildi pikk test
2004. aasta suvest saadik pole ükski Peugeot end enam Auto Bildi kestvustestimeeskonna kätesse usaldanud. Võib-olla on küsimus viimati katsetatud 307 HDi kehvades tulemustes, kelle 100 megameetrit saatsid turbolaaduri rike ning mitmed puksiirauto väljakutsed.

Auto Bildi lugejakirjad
Kirjade hulk on 40 protsenti kasvanud ning turuosa arvestades kaevatakse Peugeot’ peale kaks korda keskmisest sagedamini. Suurim murelaps on 807 oma lekkivate katuseluukide ja HDi-mootori tarkvaraprobleemidega.

Auto Bildi töökodade test
Viimasest kontrollkäigust on juba tükk aega möödas. Aastal 2002 sadas järjepannu halbu hindeid: Peugeot’ mehaanikud jätsid peaaegu iga teise vea avastamata.

Garantiitingimused
◊ Tehniline garantii: 2 aastat.
◊ Roostegarantii: 12 aastat.
◊ Mobiilsusgarantii: 2 aastat.

Auto Bildi otsus
Prantslased elavad oma kvaliteediprobleemidega edasi. Ja isegi kui Peugeot nüüd kannapöörde teeks, läheks klientide kaotatud usalduse tagasivõitmiseks aastaid.

Hinne: 1,9

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles