Opel Combo Life: igati tsiviliseeritud kaubik Mahutab kuni kolme meetri pikkusi asju!

jaga E-post prindi artikkel saada vihje Loe ja lisa kommentaare

Opel Combo Life.

FOTO: Tootja foto

Kuula artiklit

Esimene Opel Combo toodi turule 1986. aastal ja tänaseks on jõutud juba viienda põlvkonnani.

Opel Combot pakutakse esmalt lühikese viiekohalise mahtuniversaalina Combo Life.

FOTO: Tootja foto

Opel Combot esitleti ametlikult kuu aja eest Hannoveris tarbesõidukite messil. Siis tuli uustulnukal vastu võtta ka Aasta Kaubik 2019 nimeline tiitel, mida viies Combo jagab enese sõsarmudelitega – Citroën Berlingo VANi ja Peugeot Partneriga.

Võidukas kolmik on loodud koostöös Prantsuse PSA-kontserniga ja ehitatakse EMP2-nimelisele platvormile, millel põhinevad mitmed teisedki Opeli ja PSA mudelid. Eestisse jõuab esmalt Combo lühema kerega (L1) mahtuniversaalina pakutav versioon, millel nimeks Combo Life. Pikema versiooni (L2) tootmine algab oktoobris ja siis hakkab koosteliinilt maha veerema ka pakikandjast Combo Cargo.

Opel Combo Life.

FOTO: Tootja foto

Mõlemat Combot pakutakse kahes pikkuses: lühem on 4,4 m ja pikem (XL) 4,75 meetrit pikk. Lühema auto telgede vahe on 2785 mm ja pikemal 2977 mm. Vaikimisi on Combo Life viiekohaline, kuid mõlemale pikkusele pakutakse lisavarustusena seitset istekohta. Suurendatud kandevõimega versioone (1000 kg) saab soetada ka N1-kategooria sõidukina. Viiekohalise lühema versiooni pakiruumi mahub 597 ja pikemal 850 liitrit (maksimaalselt 2126 ja 2693 l).

Enamgi veel – kui juhiistme kõrval olev esiiste on varustatud mahakäänatava seljatoega, annab lühemas autos vedada isegi surfilauda, ehk umbes kolme meetri pikkusi esemeid. Sellise parempoolse kaassõitja-istmega on varustatud kõik Combo Cargod, millel on ees kolm istekohta.

Opel Combo Life.

FOTO: Tootja foto

Esialgu saab Combot kahe jõuallikaga: kolmes forsseeringus (56 kW/76 hj, 75 kW/102 hj ja 96 kW/130 hj) pakutav 1,5-liitrine diiselmootor ja 1,2-liitrine ottomootor, mis arendab 81 kW/110 hj. Kaks nõrgemat turbodiislit varustatakse viiekäiguliste käsikäigukastidega, nende keskmine kütusekulu on 4,1-4,2 ja 4,2-4,5 l/100 km. Võimsamat „õlipõletajat“ ja ottomootorit saab kuuekäigulise käsikastiga (4,3-4,5 ja 5,5-5,8 l/100 km) ning 130-hj diislile pakutakse ka – selles autoklassis esmakordselt – kaheksakäigulist automaatkäigukasti (4,3-4,5 l/100 km). Järgmise aasta algusest saab „automaati” ka 1,2-liitrisele ottomootorile. Tavaversioonide kandevõime jääb vahemikku 593-625 kg ja autode tühimass on sõltuvalt mootorist ja käigukastist 1356-1430 kg.

Sõites on Combo Life vaikne ja tsiviliseeritud ning kaubiku sünnipära tuletavad lisaks kerekujule meelde vaid odavakoelised plastpaneelid. Sugulusele sõiduautodega viitab ka turvavarustus, sest nii mahtuniversaalil kui kaubikul on põhivarustuses jalakäijaid tundev hädapidurdus, sõidurajal paiknemise üle valvav „abimees“, juhi keskendumist jälgiv süsteem, nõlvaltstardiabi jne.

Soovi korral võib auto armatuurlaual maanduda 8-tollise värvilise puuteekraaniga infolustisüsteem, mis sisaldab ka navigaatorit, rääkimata tagurduskaamerast, parkimisabilisest, adaptiivsest tempomaadist ja automaatsetest kaugtuledest. Ja ehkki Combo on esiveoline, saab neile tellida raskematesse oludesse mõeldud veojõukontrolli IntelliGrip, erilahendusena on võimalik isegi nelikvedu.

Mudeli baashind on 15 300 eurot: kuuekäigulise manuaalkäigukasti ja 81 kW/110 hj ottomootoriga versioon L1H1.

FOTO: Tootja foto

Mootoriks pakutakse üht kolmes võimusastmes turbodiislit ja 1,2-liitrist ottomootorit, viie- ja kuuekäiguliste käsikastide kõrval saab võimsamatele jõujaamadele tellida kaheksakäigulise „automaadi“.

FOTO: Tootja foto

Opel Combo Life.

FOTO: Tootja foto

Opel Combo Life.

FOTO: Tootja foto

Opel Combo Life.

FOTO: Tootja foto

Tagasi üles