Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Renault hakkab kasutatud elektriautode akudega elektrivõrku stabiliseerima

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Renaulti logo.
Renaulti logo. Foto: CHRISTIAN HARTMANN / REUTERS

Renault Grupp on välja töötanud elektriautode kasutatud akudel põhineva energia hoiustamissüsteemi. Esimesed seadmed lähevad käiku 2019. aasta alguses kolmes kohas Prantsusmaal ja Saksamaal.

2019. aasta alguses saavad kaks Renault tehast Prantsusmaal (Douai ja Cléon) ja üks endine söeelektrijaam Saksamaal, Põhja-Rein-Vestfaalis uue energia hoiustamissüsteemi. Süsteem suudab hoiustada vähemalt 60 MWh energiat, mis on Euroopas suurim omataoline. 2020. aastaks on töös 2000 elektriauto akut korraga, mis suudavad koos energiat tagada 5000 majapidamisele üheks ööpäevaks, teatas Renault.

Süsteemi eesmärk on kompenseerida kõikumisi elektriturul. Kui energianõudlus ületab kasvades teatud piiri, rakendub süsteem ja lisab võrku rohkem energiat. Kui energiatootmine on nõudlusest suurem, salvestab süsteem lisaenergia elektriautode akudesse.

Energia hoiustamise süsteem toimib elektriautode akudel, mis on seatud spetsiaalsetesse konteineritesse. «Meie paikse ladustamislahenduse eesmärk on kõikumisi vähendada: kogutud energia saab suunata just ebakõlade likvideerimiseks,» ütles Renault Grupi energeetika programmi direktor, Nicolas Schottey.

Võrgu tasakaalu hoidmine aitab suurendada madala süsinikuhulgaga energiavahendite majanduslikku kasutegurit.

«Selline ülesehitus annab süsteemile võimekuse otsekohe turule paisata energiat võimsusega 70 MW. Suur energiatootlikkus koos ladustamisvõimekusega lubab meil kiiresti reageerida suurtele võrgunõudlustele,» lisas Schottey.

Märksõnad

Tagasi üles