Tallinna Tehnikaülikool (TalTech) koostöös Silberautoga hakkab ehitama uut isesõitvat bussi, mis sobiks sõitmiseks Tallinna tänavatel. Uus sõiduk valmib järgmisel aastal.
Tallinnas hakatakse ehitama uut isejuhtivat bussi
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Silberauto insenerid koostöös TalTechi inseneri- ning infotehnoloogia teaduskondade tudengite ja teadlastega täiustavad praeguse – vaid ülikoolilinnas liikuma mõeldud – iseauto tarkvara, optimeerivad kerekonstruktsiooni ja elektroonikat ning arendavad välja uue juhtimissüsteemi ja laadimistehnoloogia.
«Eesti esimene isejuhtiv auto, mida esitleti tehnikaülikooli 100 aasta juubelil septembris, jääb TalTechi teadlastele ja tudengitele arendus- ja õppeplatvormiks,» rääkis Iseauto projekti juht ning TalTechi teadlane Raivo Sell.
Rektor Jaak Aaviksoo ja Silberauto juht Väino Kaldoja kirjutavad Iseauto projekti uuendamise lepingule alla homme.
Senise Iseauto tehnilised andmed:
Iseauto
Tehnilised andmed
- Paki- või inimeste vedu 4 + 2 kohta
- Tüüpiline liikumiskiirus 10–20 km/h
- Pöörderaadius 9 m
- Peamootori võimsus 47 kW
- Akupakk 16 kWh
Gabariidid
- Kõrgus 2,4 m
- Pikkus 3,5 m
- Laius 1,5 m
Sensoorika
- LiDAR Velodyne VLP-16 x 2
- RTK-GNSS + IMU
- Ultraheliandurid ees ja taga x 8
- Lühimaaradar ees
- Lainurkkaamerad külgedel
- ToF kaamera taga
Tarkvara
- Robot Operating System (ROS)
- Autoware
- Yolo