:format(webp)/nginx/o/2018/09/06/11392907t1h99ad.jpg)
Tallinna Tehnikaülikool (TalTech) koostöös Silberautoga hakkab ehitama uut isesõitvat bussi, mis sobiks sõitmiseks Tallinna tänavatel. Uus sõiduk valmib järgmisel aastal.
Silberauto insenerid koostöös TalTechi inseneri- ning infotehnoloogia teaduskondade tudengite ja teadlastega täiustavad praeguse – vaid ülikoolilinnas liikuma mõeldud – iseauto tarkvara, optimeerivad kerekonstruktsiooni ja elektroonikat ning arendavad välja uue juhtimissüsteemi ja laadimistehnoloogia.
«Eesti esimene isejuhtiv auto, mida esitleti tehnikaülikooli 100 aasta juubelil septembris, jääb TalTechi teadlastele ja tudengitele arendus- ja õppeplatvormiks,» rääkis Iseauto projekti juht ning TalTechi teadlane Raivo Sell.
Rektor Jaak Aaviksoo ja Silberauto juht Väino Kaldoja kirjutavad Iseauto projekti uuendamise lepingule alla homme.
Senise Iseauto tehnilised andmed:
Iseauto
Tehnilised andmed
- Paki- või inimeste vedu 4 + 2 kohta
- Tüüpiline liikumiskiirus 10–20 km/h
- Pöörderaadius 9 m
- Peamootori võimsus 47 kW
- Akupakk 16 kWh
Gabariidid
- Kõrgus 2,4 m
- Pikkus 3,5 m
- Laius 1,5 m
Sensoorika
- LiDAR Velodyne VLP-16 x 2
- RTK-GNSS + IMU
- Ultraheliandurid ees ja taga x 8
- Lühimaaradar ees
- Lainurkkaamerad külgedel
- ToF kaamera taga
Tarkvara
- Robot Operating System (ROS)
- Autoware
- Yolo