Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Sõiduproov. Mazda 6: Kuuene täring. Lisaks seik, millest Mazda ei lubanud aastaid iitsatadagi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Selgelt eristuvad poritiivad, kaarjoon ja ilus pikk kapott. Võib võtta lahjemat sorti mürki, et te ei tüdine ka siis, kui näete seda iga päev.
Selgelt eristuvad poritiivad, kaarjoon ja ilus pikk kapott. Võib võtta lahjemat sorti mürki, et te ei tüdine ka siis, kui näete seda iga päev. Foto: Eero Vabamaegi/Postimees

Uuenenud Mazda 6 on jäänud truuks vabalthingavatele mootoritele, ja see on hea. Alustame aga hoopis traagilise seigaga, millest Mazda ei lubanud aastaid iitsatadagi.

See juhtus kümme aastat tagasi. Vähem kui kaheksa minutiga põles maha ajaloo üks kõige ilusam kontseptauto. Londonist paari sõidutunni kaugusel Bentwaters Parksi kuningliku lennuväebaasi stardiraja lõpus süttis Mazda Furai leekidesse ja seda ei päästnud enam miski.

Tegemist polnud mingi hoolikalt voolitud maketiga. Furai oli Mazda võidusõidutausta üle uhkust tundva disainiosakonna imelaps. Süsinikkiust kere varjas LMP2-auto kandmikku ja lõrisevat 740 hj võidusõidurootormootorit. Furai oli oma põlvkonna kõige äärmuslikum kontseptauto, töötas puhta etanooli peal ja pidi määrama selle, kuidas võiks tavateedele kõlblik võidusõiduauto välja näha.

Seda traagilisem on juhtunu. Keegi polnud otseselt süüdi, aga on fakt, et ainsana sai Furaiga sõita Top Geari ajakirja tiim (mitte segamini ajada populaarse telesaate ja selle kolme maskotiga!). Piltlikult öeldes söestus Furai Top Geari ajakirjanike käes. Kuigi mitte päris. Igatahes keelas Mazda aastateks juhtunust iitsatagi.

Mis siis juhtus?

Tagasi üles