Üks küsimus: miks ilutseb lennutabelites Nordica asemel LOT?

jaga E-post prindi artikkel saada vihje Loe ja lisa kommentaare

Nordica lennuk.

FOTO: MIHKEL MARIPUU/PM/SCANPIX BALTICS

Kuula artiklit

Eesti riiklik lennuettevõte Nordica tegutseb enda kinnitusel küll täiesti iseseisva ja sõltumatu ettevõttena, kuid reisijate jaoks on infokanalites tegemist justkui vaid Poola lennuettevõtte LOT lendudega.

Uurisime Nordicalt, miks ei ole välismaa lennujaamade infotabloodel, lennupiletitel, broneerimissüsteemides ega pardakaartidel Nordica lendude puhul kunagi märgitud selle ettevõtte nimi, vaid ikka ja alati LOT? Ehk siis: miks on Nordica nimi joonistatud vaid lennukitele?

Vastab Nordica turundusjuht Toomas Uibo:

«Nordica on täiesti iseseisev ja sõltumatu ettevõte, kuid oma äritegevuses kasutab ta Poola lennufirma LOTi kommertsplatvormi, mille kaudu müüb pileteid oma lennuliinidele. Kommertsplatvorm pole ainult elektrooniline piletimüügisüsteem, mille võiks valmis teha esimene ettejuhtuv IT-ettevõte. Sellega kaasneb õigus lennata LO (LOTi) lennukoodi alt, mis tähendab, et Nordica on integreeritud ülemaailmsesse müügisüsteemi. Lisaks sellele annab LOTi kommertsplatvorm võimaluse koostööks väga paljude lennufirmadega, kes on aastakümnete jooksul sõlminud koostöölepinguid Poola lennufirmaga.

See on ärilisest seisukohast võttes äärmiselt suur eelis. Kui Nordica oleks alustanud majandustegevust oma platvormil, oleks ta saanud müüa pileteid ainult kahe punkti vahel ja transiitreisijad, kes moodustavad olulise osa iga lennufirma klientuurist, poleks Nordicaga lendama hakanud.

Nordica brändi tuntuse seisukohalt oleks tõesti äärmiselt oluline, kui piletil oleks viide ka Eesti lennufirmale. Kuna lend toimub LO koodi alt, siis süsteemide jäikuse tõttu pole see kahjuks võimalikuks osutunud. Samal põhjusel ei leia mõnikord Nordica nime ka mõnes välisjaamas, sest lennukood LO on iga lennujaama IT-süsteemi jaoks LOT.

Siiski, enamikus Nordica sihtkohtades kuvatakse nii check-in-lettide juures kui ka väravas LOT/Nordica kombineeritud visuaale. Oleme märganud, et teinekord võib selle puudumisel rolli mängida ka inimlik eksitus, kus sihtlennujaama töötaja kuvab kokkuleppele mittevastavat visuaali.»

Tagasi üles