Range Roveri uus Evoque muudab parkimise eriti lihtsaks

Aivar Pau
, ajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Tootja foto

Järgmise aasta aprillis Eestis müügile jõudev Range Rover Evoque pole ilmselgelt masin, millega  ainult  kärestikke ja seitse aastat hooldamata  külavaheteid läbida – selle auto uudseim võlu võib ilmneda hoopis T1 Malli parkimismajas.

Nimelt on see uus linnamaastur varustatud esimese omataolise lahendusega nimega ClearSight Ground View, mis kombineerib omavahel esikaamerate ja külgvaatepeeglite pildi ning selle tulemusel kuvatakse juhile ekraanil enneolematu vaade. Kapott oleks justkui muutunud läbipaistmatuks – autoalune koos ratastega on selgelt näha ning oht kõrvalparkijaid kriimustada on sellega likvideeritud.

Range Rover Evoque
Range Rover Evoque Foto: Tootja foto

Ja sellega uuendused veel ei lõpe. Kui poepidajatele rahakott ära tühjendatud ja soov taas parkimismajast kuidagi välja saada, siis muutub auto tahavaatepeegel HD-kvaliteedis ekraaniks, mis näitab tagakaamerate abil täpselt seda, mida taga toimumas on. Selle tehnoloogia nimi on ClearSight Rear View Mirror ja midagi sarnast on varem kasutanud näiteks Cadillac oma CT6 mudelil.

Aga põhjavaade võib osutuda muidugi kasulikuks ka maastikul, eriti kui kuskile mätaste vahele kinni on jäädud.

Aga muidu on uus masin nagu Range Rover Evoque ikka – ohtralt mugavust täis. Aastast 2010 on neid toodetud juba 772 000 tükki.

Range Rover Evoque
Range Rover Evoque Foto: Tootja foto

Vaid paar näidet: sisekujunduses on kasutatud Windsori nahka, Kvadrati villasegusid ja eukalüpti kiudtekstiili, istmed on 16 asendisse reguleeritavad ja asendimäluga, salongiõhu aitab puhtana hoida ionisaator.

Foto: Tootja foto

Evoque´i multimeediasüsteem toetab nii Apple CarPlayd ning Android Autot. Auto poolhübriidsüsteem salvestab tavapärasel aeglustamisel kaotatud energiat, masina stop/start-süsteem lülitab mootori välja juba aeglustamise ajal. Poolhübriidsüsteemi CO2 emissioon on 149g/km ning kütusekulu alates 5,6l/100km.

Kõige odavam Evoque hakkab maksma veidi üle 41 000 euro, täishinnakiri on üleval siin.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles