Hiina rajab miljardite eest merealuse kiirraudtee

Rait Piir
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kiirrongid Hong Kongis. Umbes midagi sellist võib hakata välja nägema ka kavandatav merealune kiirraudtee.
Kiirrongid Hong Kongis. Umbes midagi sellist võib hakata välja nägema ka kavandatav merealune kiirraudtee. Foto: CHINE NOUVELLE/SIPA / CHINE NOUVELLE/SIPA

Hiina ambitsioonid kiirrongi liikluse valdkonnas ei tunne piire. Sügavate taskutega Peking andis rohelise tule 25,2 miljardit jüaani (3,6 miljardit dollarit) maksvale projektile rajada veealune kiirraudtee.

Veealune trass saab olema osa 77-kilomeetrisest kiirrongiliinist, mis hakkab ühendama Shanghaist lõuna poole jäävat sadamalinna Ningbot ida-rannikule jääval poolsaarel paikneva Zhoushaniga. Liini eesmärgiks on kasvatada turismi ja luua kahe-tunnine reisitsoon Zhejiangi provintsi piires.

77-kilomeetri pikkusest trassist hakkab 16,2 kilomeetrit paiknema mere all. Kokku ehitatakse 70,92 kilomeetrit uusi rööpaid ja seitse uut jaama, millest neli on täiesti uued ja kolm kaasajastatakse. Rongid hakkavad uuel liinil sõitma kiirusel kuni 250 km/h.

Kui trass ühendatakse ülejäänud raudteevõrguga saab Zhejiangi provintsi pealinnast Hangzhoust sõita Zhoushani 80 minutiga. Praegu kulub selleks 4,5 tundi bussiga või 2,5 tundi isikliku autoga. Lisaks merealusele tunnelile rajatakse poolsaarele ka raudteesild.

Ehitus algab praeguste plaanide järgi millalgi järgmisel aastal ning lõppeb 2025. aastal.

Shanghaist kolme-tunnise sõidu kaugusele jäävat Zhoushani nähakse võimaliku suure turismimagnetina, sest seal paikneb kuulus Houtouwani hüljatud kaluriküla, mis on peaaegu täielikult taimedesse kasvanud. Kohalik loodus on kantud riiklikult looduskaunite alade hulka.

Foto: JOHANNES EISELE / AFP
Foto: JOHANNES EISELE / AFP
Foto: JOHANNES EISELE / AFP
Foto: JOHANNES EISELE / AFP
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles