Pärast kriisiaegset rasket kukkumist on autoturg tänavu küll tublisti kosunud, aga 75-protsendine tõus on suutnud selle upitada ainult 2003. aasta tasemele. Buumiajaga võrreldes vaatab praegune ostja rohkem hinda ja kütusekulu, kuid maasturite müüki pole masu kummatigi mõjutanud.
Autoturg on vaatamata kosumisele 2003. aasta tasemel
«Nii nagu ehitusturg kukkus ka autoturg rängalt; praegu oleme 2003. aasta tasemel ja aasta lõpuks me sellest tõenäoliselt kõrgemale ei tõuse,» kinnitas Amserv Grupi tegevdirektor Mart Mägi.
Kuigi selleaastased müüginäitajad võivad automüüjate nägudele naeratuse tuua, on need siiski buumiaegsest tasemest kaugel maas.
Kui 2007. aastal müüdi Eesti Automüügi- ja Teenindusettevõtete Liidu (AMTEL) andmetel Eestis 30 902 autot, siis 2009. aastal ainult 8234. Tänavuse aasta esimese kümne kuuga müüdi aga 12 740 autot.
AMTELi juhi Jaak Uudla sõnul on tänavune kasv igati ootuspärane. «Majanduslik olukord on paranenud. Samuti on kasvanud vajadus uute autode järele,» nentis Uudla. «Kasvu soodustavad ka pankade ja liisingufirmade positiivsem suhtumine ja liisinguvõimaluse avardumine võrreldes kriisiaegse olukorraga.»
Swedbanki autoliisingu osakonna juhataja Tarmo Ulla sõnul on liisingu müük tänavu jõudsalt kasvanud – esimese kuue kuuga 55 protsenti. SEBi kinnitusel on liisinguturg aasta esimese üheksa kuuga kosunud koguni 75 protsenti.
Sampo panga ettevõtete panganduse direktori Marek Začeki hinnangul on kliendid autoliisingu võtmisel siiski varasemast ettevaatlikumad ja soetavad pigem kasutatud kui uusi sõidukeid.
Mägi sõnutsi on auto hind varasemast selgelt olulisem. «Brändi tähtsus on langenud ja hinna tähtsus kasvanud,» lausus ta.