Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Ametlik: selgus eestlaste lemmikauto aastal 2018

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota RAV4 Hybrid Foto: Anders Wiklund/TT / TT NEWS AGENCY

Eesti Automüügiettevõtete Liidu (AMTEL) ametliku statistika kohaselt müüs Eestis möödunud aastal enim uusi sõiduautosid Toyota, kuid mudelitest ostsid eestlased enim hoopis ühte Škodat.

Uusi Toyotasid ostsid eestlased möödunud aastal 4099. Järgnesid Škoda ja Renault, vastavalt 3144 ja 2509 sõiduautoga.

Sõiduautode mudelite edetabeli tipu vallutasid Škoda Octavia (1025 autot), Toyota RAV4 (997) ja Renault Clio (861).

Kokku müüdi Eestis 2018. aastal kokku 25 387 uut sõiduautot, mis ületas 2017. aasta müügi 3,6 protsendiga. Seda on veidi vähem, kui AMTEL 2018. aastaks prognoosis  (tõus kuni 8 protsenti).

Hübriidautosid müüdi möödunud aastal 1602. Elektriautosid läks kaubaks 84 ning uusi gaasiseadmega (CNG ja LPG) müüdi vastavalt 110 ja 62.

Tarbesõidukite turg kasvas mullu 3,7 protsenti ja kokku müüdi 2018. aasta jooksul 6227 uut tarbesõidukit. Markidest oli edukaim Citroën, mida läks kaubaks 914. Järgnesid Renault ja Peugeot, vastavalt 729 ja 664 sõidukiga. Veokeid müüs enim Scania (359 veokit), edukad olid ka Volvo (305 veokit) ja Mercedes-Benz (111 veokit).

AMTELi tegevjuht Arno Sillat märkis, et Eesti autoturg käitus möödunud aastal enam-vähem prognooside kohaselt.

«Aasta algas ettevõtete autode erisoodustusmaksu arvestuse korra muutumise tagajärjel autode aktiivse vahetamisega väiksemate vastu, seejärel turg stabiliseerus kuni WLTP rakendumisega seotud autode etteregistreerimiseni augustis,» rääkis ta.

Mis puutub autokütustesse, siis sõiduautode kütustes on Sillati sõnul turuliider endiselt bensiin, diiselkütus on selgelt langustrendis, kuid maha on seda veel vara kanda. Hübriidid on Eestis oma koha edukalt leidnud, 6 protsenti on kõrgem turuosa kui EUs keskmiselt.

Elektriautod suuremat läbimurret veel tema hinnangul ei tee, kuid mudelite arv (eriti premium-sektoris) lubab neile siiski jätkuvat kasvu nii absoluutnumbrites kui turuosas. «Suuremat läbimurret tuleb siiski veel 2021. aastani oodata,» arvas ta.

Tagasi üles