Autotööstuse suuremad uuendused tulevad vesiniku vallas

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Amservi Grupi tegevdirektor Mart Mägi.
Amservi Grupi tegevdirektor Mart Mägi. Foto: Priit Simson

Apple’i-laadsed uuendused autotööstuses on seotud vesinikuga, usub Amserv Grupi tegevdirektor Mart Mägi.

Mis on tänavu muutunud?

Eesti inimese jaoks on varasemast olulisem see, kui palju auto kütust võtab. Selgelt on hakanud vähenema keskmise suurusega autode müük ja kasvama väikeautode segment. Euroopas algas see trend juba 2007. aastal. See on väga huvitav, sest isegi kriisiaastatel osteti Eestis endiselt suuri autosid.

Väiksemate autode populaar­susel on mitu põhjust. Esiteks on väiksemad keskklassiautod läinud tunduvalt mugavamaks. Teiseks on väga oluline ka hind. Loomulikult on ka tootjate käsi mängus. Tootjad teevad väiksemaid autosid, sestap on neil ka huvi neid müüa. Kui seda väiksemat autot pidevalt pakutakse, siis lõpuks hakkavad inimesed neid ka ostma.

Euroopas räägitakse ka CO²-st, Eestis ei ole see aga müügiargument, Eestis on oluline pigem kütusekulu.

Millised on sel juhul elektriautode väljavaated?

Olen elektriautode suhtes väga skeptiline. Kui see maksab minimaalselt 30 000 eurot ja sellest makstakse ka pool kinni, siis isegi 15 000 euro eest saab väga hea tavalise auto. Viie aasta pärast peab akut vahetama ja ka see maksab oma 10 000 eurot.

Kunagi arvasime, et miniautod on väga vahvad ja kõik, kes linnas elavad, võiksid endale mini osta. Huvi nende vastu oli aga null. Talvel on see auto liiga kerge. See kehtib ka elektriautode kohta. Sa jääd lihtsalt põhja peale kinni ja aku sureb ära.

Kuidas on kütuseküsimused mõjutanud maasturite müüki?

See segment on läbi kriisi olnud muutumatu, siin võivad olla süüdi ka Eesti teed. Maasturite osakaal oli sama suur (17 protsenti) ka 2007.–2008. aastal ja see ei ole kasvanud ega kahanenud. Võib-olla oleks tänavu isegi paremini läinud, aga meil olid tarneprobleemid Hyundai ja Toyotaga. Samad probleemid olid konkurentidel näiteks Hondaga.

Kuhu autotööstus areneb?

Autotööstus investeerib väga tõsiselt kolme suunda. Üks on hübriidid, kuhu läheb kolmandik investeeringuid, teine kolmandik läheb gaasi-elektri suunda ja viimane kolmandik, milles veel läbimurret pole toimunud, on vesinik.

Kui rääkida Apple’i laadi uuendusest, siis arvan, et see võib tulla just vesinikust. Küsimus on selles, kuidas viia ühe kilomeetri sõidukulu nii soodsaks, et see ei ole mitte kaks protsenti väiksem, vaid näiteks kaks korda väiksem.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles