Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Sõiduproov. Ameerika unistus: Volvo S60 tuleb uuelt kodumaalt

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Kui otsatust linnadžiipide tihnikust läbipääsu raiuda, siis S60 on selleks vahe tera.
Kui otsatust linnadžiipide tihnikust läbipääsu raiuda, siis S60 on selleks vahe tera. Foto: tootja

Volvo leidis oma värskele sportsedaanile uue kodumaa. Kus? Ei, Hiina pole õige vastus. Volvo S60 toodetakse nüüd Ameerikas. Kuidas Ameerika unistus välja kukkus ja kuidas sobib talle sportsedaani nimi?

Sattusin hiljaaegu Instagramis ühele mustvalgele fotole, millel kujutatud Vaikse ookeani rannikut otse Los Angelese külje all. Pildiallkiri ütleb, et koht on Väike Veneetsia Santa Monicas. Lagedas rannas naudib ookeanilaineid kõigest kümme inimest, kohe nende taga kõrgub naftapuurtornide tihe rägastik. Tööstushoonete korstendest tõusevad suitsupilved. Miski ei meenuta praegust palmiranda. Kahjuks pole mainitud foto tegemise aastat, kuid oletada võib, et tegu on läinud sajandi esimeste kümnenditega.

Oli naftapuurimise tippaeg ning nii mõnelegi jooksis jõukus sülle. Juhtus ka üht-teist imelikku. Naftapuurimisega pururikkaks saanud töösturil Paul Gettyl tuli mõte hakata koguma Euroopa kunsti. Ta osutus kollektsionäärina silmapaistvalt andekaks ja tagatipuks tegi oma kogu tasuta kõigile kättesaadavaks. Kuid olgu peale, see seik ei puuduta Volvo uusmudelit tähisega S60. Küll aga puutuvad asjasse naftarajatised. Ka tänapäeval noogutavad pumbad ja kõrguvad tornid, mis inglite linna lähistel ookeani rannikul toornaftat maa seest välja imevad ja millest S60 proovisõidurada mööda viis.

Omamoodi vastuolu, ja kes soovib, võib siin lausa näha kaduva ja uue maailma kohtumist. Nimelt on Volvo üks neist markidest, kes teatanud peatsest hüvastijätust diiselmootoritega, ja S60 ongi esimene mudel, millele diislitoidul jõuallikat enam ei pakuta.

Tagasi üles