Galerii: neljarattaline nutitelefon Byton tuleb turule kahe automudeliga

Andres Einmann
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Hiina autorfirma Byton esitles Ameerika Ühendriikides Las Vegases tehnoloogiamessil CES 2019 kaht automudelit – M-Byte ja K-Byte. Linnamaasturi M-Byte seeriatootmine algab sellel aastal ja autod jõuavad turule selle aasta viimases kvartalis, sedaani K-Byte tootmine algab järgmisel aastal.

Byton esitles kaht esimest kontseptlinnamaasturit aasta tagasi tehnoloogiamessil CES 2018, aasta jooksul on ettevõte sõidukit edasi arendanud. Hiinas Ninjangis asuv 1,7 miljardi dollariga rajatud Bytoni tehas on ettevõtte juhtide sõnul valmis tootma 150 000 autot aastas.

Bytoni tegevjuht Carsten Breitfeld ütles autot tutvustades, et seni on autotootjad võtnud auto ja seda erinevate tehniliste lahendustega täiustanud. «Bytoni lähenemine on vastupidine – me teeme kõrgtehnoloogilise seadme, millele paneme rattad alla. Sisuliselt on tegemist neljarattalise nutitelefoniga,» rääkis Breitfeld.

Sedaani M-Byte esitles Byton juba mullu juunis Hiinas Aasia suurimal tehnoloogiamessil CES Asia. Linnamaastur K-Byte jõudis esmakordselt avalikkuse ette sellel nädalal Las Vegases.

Bytonis on sees kokku viis ekraani – suur 48-tollise ekraaniga ekraan esiplaanil, kaheksatolline ekraan juhi- ja kõrvalistuja vahel, puutetundlik ekraan roolirattal ning kaks puutetundlikku ekraani esiistmete tagaküljel tagapingil istujate jaoks.

Esipaneelil asuv hiiglaslik ekraan kuvab infot auto ja selle lähiümbruse kohta. Ekraanil on oma navigatsioonisüsteem ja see kuvab ka tavainfot, mida näeb tavalise auto esipaneelil – kiirus, sise- ja välistemperatuur, aku täituvus, kui palju saab auto enne aku tühjenemist sõita. Juht saab suurel ekraanil kuvatavat infot muuta roolirattal asuva puutetundliku ekraani kaudu.

Ekraanidel kuvatakse kõikvõimalikku infot ning autot on võimalik sünkroniseerida oma nutitelefoniga. Bytonil on näotuvastussüsteem, mis tunneb kasutaja ära juba eemalt. Kui kasutaja läheneb autole, tunneb Byton ta ära, avab ukselukud ning seadistab istme ja muud parameetrid kasutaja eelistustele vastavalt.

Byton teeb koostööd Amazon Alexa hääljuhtimissüsteemiga ning kõneledes on võimalik muuta auto sätteid ja kõike muud, mida hääljuhtimisega teha annab.

Bytoni president Daniel Kirchert ütles, et mõlemad CESil esitletud automudelid ei ole veel lõplikud versioonid ning enne seeriatootmisse laskmist on kavas neid veel täiendada. Tema sõnul on Byton saanud autodele juba 70 000 ettetellimust.

M-Byte baasmudel on võimeline ühe laadimisega läbima 250 miili ehk 400 kilomeetrit, turule tuleb ka suurendatud aku võimsusega mudel, mis sõidab ühe akutäiega 320 miili ehk 515 kilomeetrit.

Bytoni asutasid 2016. aastal sakslased Carsten Breitfeld ja Daniel Kirchert. Ettevõtte peamised rahastajad on Hiina investorid.

Bytoni juhatuse esimees ja kaasasutaja Carsten Breitfeld töötas aastakümneid BMWs, olles muu hulgas kümme aastat BMW asepresident. Bytoni president ja kaasasutaja Daniel Kirchert on töötanud aastaid Hiinas BMW ja Infiniti kohalike esinduste juhina. Ettevõttesse on kaasatud mitmed BMW ja Tesla autode väljatöötamisel osalenud tippspetsialistid.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles