17 aastat pärast kultusmaine osaliseks saanud Jaapani sportauto tootmise lõppu annab Toyota viimaks välja uue mudeli.
FOTOD: Toyota äratab ellu legendaarse Supra
Toyota kuulutas uue kahe-istmelise Supra välja esmaspäeval Detroidi autonäitusel. Toyota tegevjuht Akio Toyoda, kes on muuhulgas ka tsertifitseeritud võidusõitja, katsetas enda sõnul uut Suprat erinevatel võidusõiduradadel üle kogu maailma, seahulgaks ka keerukuse poolest tuntud Nürburgringi rajal Saksamaal. Jaapani sportautode hiilgeajast unistavad fännid on oodanud uut Suprat juba viimased 17 aastat.
Supra, mille tootmine lõpetati 2002. aastal, sai alguse 1978. aastal, kui seda hakati tootma toonase Toyota Celica sportlikuma variatsioonina nimega Celica Supra. Auto osutus väga populaarseks ja 1986. aastal sai Supra eraldi mudeliks. Pärast seda sai Suprast 80-ndate ja 90-ndate üks kõige ikoonilisemaid Jaapani tuuninguautosid. Suprat on korduvalt kujutatud ka kuulsas USA filmide seerias Kiired ja vihased.
1990-ndate neljanda generatsiooni Suprat müüakse tänapäeval entusiastide seas aukartust äratavate hindadega. Hiljuti müüdi vintage-autode lehel BringaTrailer.com üks Supra üle 120 000 dollariga. 90-ndate Suprad suutsid konkureerida nii kiiruselt kui juhitavuselt endast märksa kallimate Euroopa sportautodega ja sobisid samas väga hästi ka tuunimiseks. 90-ndate mootorivõlurid suutsid Supra kuue-silindrilisest mootorist pigistada tuuninguga välja uskumatuna kõlavaid hobujõude.
Uus Supra on Toyota sõnul inspireeritud Toyota 2000GT-st, mida valmistati 1960-ndatel. Tegu oli Toyota esimese katsega luua maailmaklassi sportautot. 2000GT-d müüakse tänapäeva oksjonitel üle miljoni dollariga.
Supra uus põlvkond on valminud koostöös BMW'ga ja auto mootor pärinebki tegelikult Saksamaalt. Nimelt läheb kapoti alla tulevase BMW Z4 jaoks valmistatud 335-houbjõuga turboülelaetud kuue-silinriline mootor. Supral on kaheksa-käiguline automaatkäigukast, mille lülitid on kinnitatud rooli külge. Manuaalkäigukasti saadavale ei tule.
Tippkiiruseks saab järgmise generatsiooni Supral olema 250 km/h ning nullist sajani kiirendab auto 4,1 sekundiga. Kaal on jaotatud sõidukil võrdselt laiali esi- ja tagaosa vahel, et võtta suurtel kiirustel paremini kurve. Areodünaamika on disainitud nii, et see hoiaks auto kindlalt tee küljes.
Supra läheb müüki millalgi selle aasta suvel ja selle alghinnaks saab olema umbes 50 00 dollarit.