Maailma suurim autotootja Volkswagen teatas, et diiselautode müük tegi möödunud aastal võimsa tagasituleku pärast seda, kui 2015. aastal lahvatanud diisliskandaal suretas nende müügi sisuliselt välja.
Volkswagen: diiselautod on muutunud jälle populaarseks (1)
Autotootja sõnul moodustasid 43 protsenti möödunud aastal Saksamaal müüdud Volkswagenitest diiselmootoriga sõidukid. 2017. aastal oli sama number 27 protsenti, mistõttu on tegu märkimisväärse kasvuga. Eraklientide poolt soetatud autodest moodustasid diislid 27 protsenti, aasta varem oli sama number 15 protsenti.
Vaatamata diiselmootoriga Volkswageni mudelite müügi märkimisväärsele kasvule pole nende müük siiski taastunud 2015. aasta eelsele ajale, mil kõigist müüdud Volkswagenitest töötasid 49 protsenti diisli jõul. Üleüldises automüügis on diisli osakaal sootuks vähenenud. Kõigist 2018. aastal Saksamaal müüdud autodest töötasid diisliga 32 protsenti. 2017. aastal oli sama number 39 protsenti.
Üle kogu Euroopa langes diiselautode müük 2018. aastal 18 protsenti.
Volkswagen tunnistas 2015. aastal, et on kasutanud heitmenäite manipuleerivat tarkvara, mis jättis autodest vähem saastava mulje, kui nad tegelikult olid. Globaalse mastaabi võtnud skandaal läks autotootjale maksma kümneid miljoneid dollareid, viis mitmed juhtivtöötajad vangi ning tõi paljudes riikides kaasa ranged regulatsioonid ja keelud diiselmootoriga sõidukitele.
Tänasel päeval peavad uued diiselautod vastama üpris rangetele Euroopa Liidu regulatsioonidele ning nende peal viiakse läbi väga põhjalikud heitmenäitude katsed. EL plaanib vähendada autotootjate poolt õhku paisatud süsinikdioksiidi taset 2030. aastaks 37,5 protsendi võrra.
Kuna diiselmootor põletab sama distantsi kohta vähem kütust kui bensiinimootor, siis peavad paljud igapäevaselt pikki sõite tegevad inimesed neid lihtsalt praktilisteks. Vaatamata sellele on diislil Saksamaal hetkel siiski üpris halb maine, sest inimesed on muutunud peale skandaali keskkonnateadlikumaks.
Volkswagen ise väidab, et nende uued diislimudelid tekitavad umbes 15 protsenti vähem süsinikdioksiidi kui bensiinimootorid ja sobituvad nii uute regulatsioonidega hoopis paremini. Paraku eritavad diiselmootorid siiski endiselt märksa rohkem mürgist lämmastikoksiidi.