Vaata, millised automudelid olid jaanuaris eestlaste seas kõige populaarsemad

Citroën Berlingo.

FOTO: FABRICE COFFRINI / AFP

Jaanuaris müüdi Eestis kokku 2186 sõiduautot, mida oli 10,7 protsenti vähem kui möödunud aasta samal perioodil.

Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Liit (AMTEL) märgib, et langus tuleb peamiselt möödunud aasta kõrgest võrdlusbaasist, sest 2018. aasta jaanuaris kasvas turg üle 23,6 protsendi ja tunamullusega võrreldes müüdi jaanuaris ligi paarsada uut sõiduautot rohkem.

«AMTEL prognoosis 2019. aasta alguseks eelmise aastaga võrreldes teatud langust. Põhjuseks oli läinud aasta esimestel kuudel toimunud aktiivne ettevõtete autode vahetamine ökonoomsemate vastu. 10-protsendiline langus on siiski väiksem, kui eeldasime, ja see laseb aastat jätkuvalt stabiilseks ja rahulikuks hinnata,» ütles liidu tegevjuht Arno Sillat.

Segmentidest olid jaanuaris kõige populaarsemad keskmised maasturid, mille osakaal oli 24,5 protsenti, järgnesid väiksemad keskklassi autod 19,4 protsendi ja väiksemad maasturid 16,7 protsendiga. Hübriidautosid müüdi 166 ja elektriautosid kaheksa. Kogu sõiduautode impordist moodustasid uued autod 59 protsenti.

Automarkidest oli jaanuaris edukaim Škoda, mida müüdi 309. Järgnesid Toyota ja Volkswagen, vastavalt 229 ja 218 uue sõiduautoga. Mudelite tippu tõusis Citroën Berlingo 105 müüdud autoga ning teist-kolmandat jagasid kaks Škoda mudelit Octavia ja Kodiaq võrdselt 83 autoga.

Tarbesõidukite turg tegi samuti läbi languse ja võrreldes möödunud aasta jaanuariga müüdi tänavu 13,7 protsenti vähem uusi tarbesõidukeid. Jaanuaris osutus populaarseimaks margiks Scania 75 müüdud sõidukiga. Järgnesid Peugeot ja Renault, vastavalt 74 ja 72 sõidukiga. Veokite segmendis olid edukaimad Scania ja Volvo, vastavalt 75 ja 55 müüdud veokiga.

Tagasi üles