Saksa luksus- ja sportautode tootja Porsche teatas teisipäeval, et annab välja elektrilise versiooni oma Macan maasturist, mis on autotootja sõnul nende kõige populaarsem mudel.
Porsche kõige populaarsem mudel läheb elektriliseks
Elektrilise Macani tootmine algab millalgi järgmise paari aasta jooksul ja seda hakatakse valmistama Macani praeguses tehases Leipzigis. Porsche ei kommenteerinud, kas bensiinimootoril versiooni tootmine üldse jätkub.
Porsche müüs möödunud aastal 256,255 sõidukit ning pea iga kolmast neist oli Macan (86 031 autot), tehes sellest korraliku edumaaga kõige populaarsema mudeli. Teisele kohale jäi 71 458 müüdud sõidukiga Cayenne.
Ettevõte plaanib järgmise kolme aasta jooksul investeerida elektriautode arendamisse umbes kuus miljardit eurot. Porsche praeguse arengukava kohaselt peavad vähemalt pooled mudelid olema 2025. aastaks kas elektrilised või hübriidid.
Porsche ei avaldanud tulevase elektrilise Macani hinda. Maasturi praegune hind algab 60 000 eurost
Porsche tutvustas möödunud aastal ka oma esimest üleni elektrilist mudelit Taycan, mis peaks müügile jõudma millalgi selle aasta lõpus.
Elektriautode arendusel suur hoog sees, juhtpositsioon on Hiinal
Porsche emafirma Volkswagen teatas möödunud aastal, et investeerib 2023. aastaks 44 miljardit eurot elektriautode ja isesõitvate autode arendamiseks. Suur enamus sellest rahast investeeritakse Hiinasse, mis on maailma suurim elektriautode turg ja kus võimud toetavad väga tugevalt elektriautode tootjate turule tulekut. Möödunud aastal avas Shanghais oma tehase ka Tesla.
Praegu moodustavad elektriautod ja hübriidid vähem kui ühe protsenti Volkswageni igal aastal müüdud autode koguarvust.
Elektrilist maasturit toodavad hetkel Tesla (Model X) ja Jaguar (I-Pace). Elektrimaasturi arendamisega tegelevad ka Audi ja Mercedes.