Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Euroopa Aasta Auto 2019 väga tasavägise duelli võitis Jaguar I-Pace

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy

Äsja kuulutati Genfis välja Euroopa Aasta Auto 2019. Võitis Jaguar I-Pace. See pole esimene elektriauto, mis kunagi tiitlini jõudnud. 2011 võitis Nissan Leaf. Rebimine oli nii tihe, et võrdselt 250 punkti said Alpine A110 ja I-Pace. Järgnes duell, millele elati kohapeal häälekalt kaasa. Võitis Jaguar. See oli esimene Euroopa Aasta Auto tiitel, mis Jaguarile on läinud. Kolmandaks asetus Kia Ceed 247 punktiga. Erakordselt tasavägine.

Võidukarikat tuli vastu võtma Jaguari disainidirektor Ian Callum.

Võitja otsustas žürii, kuhu kuulub 60 autoajakirjanikku 23st riigist. Eelmise aasta tiitli võitis Volvo XC40, 2017 oli pidu prantslaste leeris, kui aumärgi sai Peugeot 3008. Kõige napimalt ehk ühe punktiga on võit võetud kahel korral – Alfa Romeo 147 (2001) ja Opel Insignia (2009). Kõige suurema vahega – 213 punkti – krooniti Volkswagen Golf (2013), aga ajaloo suurima punktisumma sai Alfa Romeo 156 – 454 silma (1997).

Seekordne võitja selgus nende seitsme nominendi seast:

Alpine A110

Citroën C5 Aircross

Ford Focus

Jaguar I-Pace

Kia Ceed

Mercedes-Benz A-klass

Peugeot 508

Tagasi üles