Päevatoimetaja:
Kaido Einama

See Renault mudel pani Eestis kinni veebruari automüügi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Pildil on siiski alles eile Genfi autonäitusel esitletud Renault Clio, mis veel müügil pole
Pildil on siiski alles eile Genfi autonäitusel esitletud Renault Clio, mis veel müügil pole Foto: Cyril Zingaro / AP

Eestis müüb jätkuvalt enim uusi autosid Škoda, ent mudelite võrdluses võidutses veebruaris hoopis Renault Clio, selgub Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu (AMTEL) ülevaatest.

Škoda oli teist kuud järjest populaarseim automark 235 müüdud sõiduautoga. Esikolmikusse mahtusid ka Renault ja Toyota, vastavalt 223 ja 220 autoga.

Mudelite esikolmiku moodustasid Renault Clio (131), Toyota RAV4 (118) ja Citroen Berlingo (84).

Veebruaris müüdi Eestis 1755 uut sõiduautot ehk 8 protsenti vähem võrreldes möödunud aasta veebruariga. Samas oli aga läinud aasta esimestel kuudel toimunud ettevõtete poolt aktiivne vahetamine ökonoomsemate autode vastu ja näiteks möödunud aasta veebruaris kasvas turg 21,2%. Tänavu aga müüdi 2017. aasta veebruariga võrreldes ligi kakssada autot rohkem.

Kahe kuu kokkuvõttes on tänavu müüdud 3941 uut sõiduautot ehk 9,5% vähem kui mullu samal perioodil, aga samas siiski enam kui nelisada autot rohkem kui 2017. aasta jaanuaris-veebruaris.

Keskmised maasturid olid veebruaris talvekuu kohta tüüpiliselt kõige suurema osakaaluga segment, moodustades 26,7% kogu müügist. Järgnesid väiksemad keskklassi autod ja väiksemad maasturid. Hübriidautosid läks kaubaks 147 ja elektriautosid 4.

Tarbesõidukeid müüdi veebruaris 481, mida oli 2,2% vähem kui mullu. Populaarseimad margid olid Citroen ja Peugeot võrdselt 75 müüdud sõidukiga ning kolmandaks tõusis 60 autoga Toyota. Veokite segmendis olid edukaimad Scania ja Volvo, vastavalt 30 ja 20 veokiga.

Tagasi üles