Range Rover Evoque, mille reklaamnäoks on Victoria Beckham, on vaieldamatult selle aasta üks stiilsemaid uustulnukaid automaailmas, vahendab whatcar.ee.
Proovisõit: Range Rover Evoque
Uudismudel on seda põnevam, et tegemist on esimese Land Roveriga, mis otsast lõpuni valminud uue omaniku, India päritolu Tata Motorsi, juhtimise all. Mida indialased suudavad? Kas ainult stiilselt autosid disainida või peitub stiilse välimuse taga tõepoolest auto, mis suudab lisaks pakkuda ka ehedat sõiduelamust?
Jaguari ja Land Roveri müügikonsultant Märt-Jaanus Jelsukov kinnitab, et nii häid aegu ei ole Jaguari ja Land Roveri ajaloos vist kunagi olnud. Land Roveri käest kätte käimine (Leyland, Rover, BMW, Ford) viimastel aastakümnetel ei ole kuigivõrd tootemargi tervisele kasuks tulnud, kuid Tata Motorsi omanik Ratan Tata, on asja vägagi tõsiselt ette võtnud. Investeerinud ettevõttesse miljoneid naelu ning vaid kolme aastaga on ta suutnud luua täiesti uue imagoga auto, mida Evoque' vaieldamatult ka on.
Lähiaastatel on lisaks oodata pisut suuremat Evoque`i, ehk Evoque XLi. Tõsiselt tegeldakse Defenderi uuestisünniga, sest ehkki vana kerega Defenderi müügiga Aasias ja Aafrikas teenib Ratan Tata tänaseni hiigelkasumit, on ta Euroopa ja Ameerika turul juba ammu vaid näputäie fännide ostuobjektiks ning sisuliselt on üsna tagumine aeg otsida talle auga välja teenitud nurgake Land Roveri muuseumis.
Ja et Ratan teab, mis mees teeb, näitab kas või see fakt, et ajal, mil ülejäänud autotööstus maailmas koondab, loob Land Rover Inglismaal Solihulli tehases tuleval aastal tervelt 1000 uut töökohta.
Proovisõiduauto
Kuid tagasi proovisõidu juurde. Auto, mida läinud nädalavahetusel whatcar.ee lugejad katsetasid, on valget värvi viieukseline Range Rover Evoque Si4 Dynamic. Si4 tähendab, et tegemist on 2,0-liitrise turboga varustatud bensiinimootoriga autoga, mis arendab võimsust 240 hj.
Tegemist on Fordilt ostetud EcoBoost mootoriga, mille leiab ka näiteks Ford Mondeo ja S-Maxi kapoti alt (Evoque`i 2,2-liitrised diislid on pärist PSAst, ehk sama jõuallika leiab näiteks äsja Eesti aasta auto tiitli võitnud Peugeot 508-lt).
Käigukastiks on proovisõidumudelil kuuekäiguline iseõppiv automaatkäigukast, millel lisaks tava-automaadile on ka sportrežiim. Samuti lubab see käigukast käsitsi rooliratta taga olevate labadega käike vahetada. Kabiinisisu on nimetusega Pursuit, mis tähendab Lunar (hall) armatuurlauda ja istmete äärmisi osi ja Ivory (valge) perforeeritud nahaga istme keskosasid.
Dynamic-varustus sisaldab 11 kõlariga 380W väga hästi toimivat«Meridian» audiosüsteemi, mida melomaanid peavad üheks puhtaima heliga süsteemiks üleüldse. Lisaks telefoni handsfree, istmete mälud, Xenon-tuled, LED-päevasõidutuled, parkimisandurid ja Dynamic-varustusele omased pamperiliistud ja spoiler. Lisaks on konkreetne proovisõiduauto varustatud parkimiskaamera, elektrilise tagaluugi, toonklaasidega, standardsed 19-tollised veljed on asendatud 20-tollistega, katusele on paigaldatud panoraamklaas ja veel nipet-näpet. Baashinnaks on konkreetsel autol 50 100 eurot. See on hind, mis on umbes 10 000 eurot rohkem kui korralikult varustatud Land Rover Freelanderil ja umbes 10 000 eurot vähem kui korralikult varustatud Discoveril.
Proovisõitja Sten Kivistik
Iga päev universaalkerega Ford Focusega sõitev Sten võttis oma ülesannet sedavõrd põhjalikult, et tegi kokkuvõttes silmad ette nii mõnelegi elukutselisele autoajakirjanikule. Eriti kõrgelt hindas Sten Evoque´i mootorit ja vedrustust ning loomulikult disaini nii seest kui väljast.
Peamiste miinustena nägi ta suure auto kohta suhteliselt kasinat pagasiruumi ning arusaamatul põhjusel aeg-ajalt streikinud elektrilist tagaluugisulgurit. «Avamine toimis nii luugilt kui võtmelt alati veatult, aga umbes 2/3 kordadest kummastki allikast luuki sulgeda ei olnud võimalik. See tuli käsitsi alla tõmmata ja kinni vajutada. Ei suutnud mina mingit loogilist seletust sellele anomaaliale leida,» nendib Sten.
Hiljem müügiinimeste käest uurides selgus, et tagaluugi elektrilisel sulgumisel peab auto olema täpselt horisontaalasendis, iga väiksem kallak võib auto «mõtted mujale viia» ja kui suur tagaluuk on avatud asendis kusagile poole kaldu ja pinge all, võib ta lugeda seda takistuseks. Näiteks inimeseks, kes võib luugi vahele jääda. Muud seletust sellele anomaaliale ei osatud ka esinduses leida. Autot tagastades esinduse ees siledal platsil toimis tagaluuk igatahes täiesti veatult ja mingist anomaaliast polnud enam jälgegi.
Kõik muu oli Steni hinnangul selle auto juures aga täpselt nii, nagu olema peab: rool, isteasend, juhtnuppude asetus, juhitavus jne. Eriti avaldas talle muljet roolile toodud juhtnuppude arv - 20! «Sisuliselt kõike saab sealt juhtida. Audiosüsteemi helitugevuse reguleerimiseks eelistasin aga kasutada keskkonsoolil olevat pöördnuppu, sest astmed olid väga väikesed ja oluliselt vaiksemaks või tugevamaks keeramiseks pidi roolil päris mitu korda nuppu vajutama. Ka roolisoojendus on väga mugavalt lülitatav ning leidis kasutust isegi selle mitte kõige jahedama ilmaga. Salongi üks silmatorkavamaid osi on aga kindlasti automaatselt välja sõitev käiguvalits. Lisaks silmailule on seda ka äärmiselt mugav kasutada.»
Veidi häiris Steni lahendus, et Stop-nupu vajutamisel lülitatakse koos mootoriga kohe välja ka kõik muu. «Peatuste ajal (näiteks tankimisel) tahaks ju autos raadio kaasreisijate jaoks käima jätta. Selleks tuleb (pidurit all hoidmata) vajutada uuesti Start-nuppu, mis lülitab pimeda ajal kohe ka tuled peale – tanklas võiks ju viisakusest gabariittuled peale panna, mis on jälle eraldi liigutus. Samuti võiks olla autol, millel on Start-Stop-nupp, olla ka autosse võtmeta sisenemine, aga uksi lukustada ja avada saab ainult puldist.»
Kas ostaksid endalegi sellise auto? «Emotsionaalsest aspektist lähtudes - kindlasti. Praktilisest aspektist lähtudes aga… see auto maksab sama palju kui minu korter ning kasin pagasiruum muudab ta küllaltki ebapraktiliseks. Mängin vabal ajal basskitarri, kuid basskitarri kohvrit poleks Evoque'is mujale panna kui tagaistme ette – st kaassõitjaid enam eriti peale ei mahuks. Kuid jõukamatele perekondadele teiseks autoks (nt naispoolele) on see väga sobilik valik. Stiilne nii seest kui väljast ning kahtlemata mugav ja sportlik.»
Meeldis: käepärased lülitid, eriti roolil, suured peeglid, käiguvalits, kiirendus, kütusekulu maanteel (7,6 l/100 km), väga head esituled.
Ei meeldinud: väikesevõitu pagasiruum, tagaluugi servosulguri kapriisne toimimine, «keyless entry» puudumine.