Cadillac esitleb Detroidis uut crossoverit

Marina Lohk
, vanemtoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: General Motors

General Motorsi kontserni kuuluv Cadillac avaldas eile ametliku pressiteate 2010. mudeliaasta Cadillaci crossoveri SRX kohta, mille ametlik debüüt leiab aset peagi algaval Detroidi autonäitusel.



Oma välimuselt on uus mudel märgatavalt agressiivsem ning selle kujustamisel kasutati mitmeid ideeauto Provoq disainielemente, kirjutab

Autonet.ee

.

Cadillaci asepresidendi Mark McNabbi sõnul püüti masina disainimisel ära tabada praeguste luksusautode ostjate nõudmisi. Ühendati nii emotsionaalsete kui pragmaatiliste ostjate vajadused ning välja kukkus kütusesäästlik ja ohutu sõiduvahend.

Cadillaci disainidirektori Clay Deani arvates on uues mudelis Cadillac ilmeksimatult ära tuntav. Väljast sportlik ja seest luksuslik - selline on Cadillaci joon olnud juba aastaid.

Uus crossover ehitatakse General Motorsi Theta platvormile, autode koostamisel kasutatakse ka Epsilon II elemente. Samadele põhjadele ehitatakse ka Saab 9-3 ja Opel Insignia.

SRXi nelikvedu kopeerib praktiliselt täielikult Saab 9-3 Turbo Xi oma - tegemist on siis neljanda põlvkonna Haldexi aktiivse tagumise diferentsiaaliga süsteemiga, mis võimaldab kogu pöördemomendi kanda üle sellele tagumisele rattale, millel on parim haakumine teega.

Tehnilistest uuendustest tasuks kindlasti ära märkida ka adaptiivsed amortisaatorid, mille ülesandeks on tagada mugavaim ja turvalisim jäikus.

Pakutakse ka kahte uut jõuallikat: vabalt hingavat kolmeliitrist ja 2,8-liitrise töömahuga turbomootorit. Mõlemad on V6-konfiguratsiooniga, esimese võimsuseks lubatakse 260 ja teisel 300 hobujõudu.

Kolmeliitrine V6 on senise 3,6-liitrise vähendatud koopia. Eesmärgiks oli siinkohal kütuse kulu ja süsinikdioksiidi emissiooni vähendamine. Mõlema jõuallikaga pakutakse kuuekäigulisi automaatkaste.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles