Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Volvo paigaldab roolijoodikute ohjeldamiseks autodesse kaamerad

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Volvo XC90.
Volvo XC90. Foto: Gary Cameron / REUTERS

Volvo teatas kolmapäeval, et hakkab edaspidi paigaldama sõidukitesse kaameraid, mis võimaldavad auto süsteemidel juhtimisse sekkuda, kui juht paistab olevat joobes või hajutatud tähelepanuga. Kriitikute sõnul võib tegu olla aga inimeste privaatsuse rikkumisega.

Autotootja sõnul hakkavad kaamerad jälgima juhi silmade liigutusi, et mõõta tähelepanu taset ja seda kas rooli taga istuv inimene võib olla alkoholi mõju all. Kui juhi silmad on näiteks mõnda aega suunatud kuhugi mujale, näiteks nutitelefonile või on sootuks suletud, saabub telefonile hoiatus. Kui juht sellele ei reageeri, võtab auto ise hoo maha ja peatub. Uus süsteem paigaldatakse Volvo mudelitesse millalgi 2020. aasta alguses.

Volvo teatas ühtlasi hiljuti, et hakkab piirama oma autode tippkiirust. Alates 2021. aastast ei sõida mitte ükski Volvo enam kiiremini kui 180 km/h. Nimelt plaanib saada autotootja oma ambitsioonika Vision 2020 plaani raames ettevõtteks, mille valmistatud autodega sõites ei saa enam ükski inimene surma ega tõsisemalt viga. Volvo on saanud aastate jooksul tuntuks oma radikaalse valmiduse poolest panustada ohutusse.

Kaameratega juhi silmade jälgimine pole tegelikult sugugi uus lahendus. Cadillac jälgib näiteks juhi silmi infrapuna kaameraga, kui roolis istuv inimene on lülitanud sisse juhiabi süsteemi Super Cruise. Kui juhi tähelepanu hakkab hajuma, siis hakkab auto tekitama helilisi ja vibratsioonilisi märguandeid, et saada tähelepanu tagasi. Cadillac on korduvalt toonitanud, et nende kaameraid ei salvesta mitte midagi.

Volvo sõnul ei hakka ka nende kaamerad mitte midagi salvestama, kuigi nad pole veel kindlaks määranud, milliseid tehnilisi lahendusi kaamerate puhul kasutama hakatakse. Mitmed kriitikud on mures, et taolised süsteemid võivad olla häkitavad, seades nii suure kahtluse alla juhi privaatsuse.


 

Märksõnad

Tagasi üles