Disney esitles uut voogedastusplatvormi

Umbes selline hakkab välja nägema Disney+.

FOTO: / AP

USA meediahiiglane Walt Disney teatas neljapäeval, et käivitab novembrikuust voogedastusteenuse Disney+, mis saab eksklusiivsed õigused sellistele suurtele frantsiisidele nagu Marvel ja Star Wars. Platvorm saab olema ühtlasi voogedastusturu kõige odavam.

Disney+ stardib esialgu ainult Põhja-Ameerikas, kuid konglomeraadi sõnul tuleb see peatselt saadavale ka paljudes teistes regioonides. Millistes regioonides ja millal, seda ettevõte ei täpsustanud. Uue voogedastusteenuse kuumaks on 6,99 dollarit, kuid aasta peale on võimalik korraga maksta ka 69,99 dollarit. See on pea poole odavam kui konkurendil Netflixil.

Platvorm stardib 12. novembril üheksa originaalse uue sarjaga, millele lisandub üle 100 filmi. Kokku tuleb originaalseid sarju esimese aasta jooksul 25 ja nende valmistajateks on Disneyle kuuluvad stuudiod nagu Marvel Studios, Star Warsi Lucasfilm, National Geographic, Pixar ja Disney Channel.

Disney+ saab ühtlasi endale Simpsonid ja originaalse Star Warsi filmide triloogia ning alustab ühtlasi esimese Star Warsil põhineva telesarjaga nimega The Mandalorian.

Platvorm läheb Disneyle kalliks maksma, sest nad tõmbavad oma seni toodetud sisu Netflixist ja Amazonist välja, mis tähendab kaotatud raha nende kahe allika pealt. Konkurentidega sidemete lõikamine läheb Disney juhtide hinnangul maksma umbes 150 miljonit dollarit aastas.

Kokku plaanib Disney investeerida 2020. aastal voogedastusplatvormi üle miljardi dollari ning 2024. aastaks tõuseb see summa 2,5 miljardi dollarini. Disney finantsjuht ütles, et platvorm hakkab praeguste prognooside järgi tõenäoliselt kasumit tekitama 2024. aastal, mil teenust kasutab hinnanguliselt 60-90 miljonit inimest. Kaks kolmandikku neist kasutajatest pärinevad prognooside järgi väljaspoolt USAd.

Disney siseneb vägagi üleküllastunud turule. Vaid alles möödunud kuul avalikustas oma uue voogedastusplatvormi ka Apple, mis hakkab kandma nime Apple tv+. Ka see stardib millalgi sügisel ja originaalse sisu tootmiseks on pannud iPhone'ide valmistaja kõrvale üle miljardi dollari aastas.

Tagasi üles