Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Riik valis elektriautode infrastruktuuri valmistajaks ABB

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Gert D. Hankewitz
Copy
Lootsi tänaval avasid EMT juhatuse esimees Valdo Kalm ja Schneider Electric Eesti tegevdirektor Kristo Reinhold esimese elektriautode kiirlaadimisjaama.
Lootsi tänaval avasid EMT juhatuse esimees Valdo Kalm ja Schneider Electric Eesti tegevdirektor Kristo Reinhold esimese elektriautode kiirlaadimisjaama. Foto: Mihkel Maripuu

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi tehnoloogia ja innovatsioonitalituse juhataja Jarmo Tuiski sõnul valis riik Eesti elektriautode kiirlaadimissüsteemide ehitajaks ABB.

ABB paigaldab orienteeruvalt 200 kiirlaadijat 7,92 miljonit euroga. Hankelepingu maksumus võib erineda pakkumuse maksumusest sõltuvalt paigaldatavate seadmete tegelikust arvust, mis võib erineda 20 protsendi ulatuses pakkumuse koostamise aluseks olnud seadmete arvust.

Pakkumised hankel osalemiseks tegid ABB AS, Jaapani Hitachi Ltd, ühispakkujatena Prantsusmaa Citelum ja Jaapani Marubeni Corporation ning ühispakkujatena Ericsson Eesti AS ja Fortum Asiakaspalvelu Oy.

Hankel osalemiseks ei kvalifitseerunud puudulikult esitatud dokumentide tõttu Hitachi Ltd.
Hankega loodav laadimisvõrk peab olema töövalmis hiljemalt 31.10.2012.

Laadimistaristu projekti eesmärk on luua üleriigiline kiirlaadimispunktide võrk. Laadijad paigaldatakse kõrge liiklustihedusega maanteede äärde ja kõikidesse enam kui 5000 elanikuga asulatesse. Kiirlaadimispunktide omavaheline distants maanteedel on hinnanguliselt ca 40-60 km.

Märksõnad

Tagasi üles