Instagram plaanib lõpetada kasutajatele laikide arvu näitamise

Rait Piir
, reporter
Copy
Instagrami ikoon telefonis.
Instagrami ikoon telefonis. Foto: Yui Mok / PA Wire/PA Images

Facebookile kuuluv Instagram võib hakata edaspidi peitma, kui paljudele inimestele on postitus meeldinud. Teisisõnu katsetab platvorm laikide arvu ärakaotamist. 

Katsetused leiavad aset täpsustamata arvu kasutajate peal Kanadas selle nädala jooksul. Instagrami tegevjuht Adam Mosseri ütles teisipäeval, et soovib muuta platvormi «stressivabamaks» keskkonnaks, lisades, et sotsiaalmeedia kasutamine on tänapäeval hakanud üha enam kahjustama inimeste vaimset tervist ja tekitama ärevust.

«Me tahaks, et inimesed ei muretseks pidevalt selle üle, kui palju like-vajutusi nende postitused saavad ja keskenduks rohkem hoopis emotsionaalsete sidemete loomisele teiste inimestega, kellest nad hoolivad,» ütles Mosseri San Joses, Californias toimunud Facebooki tarkvaraarendajate konverentsil.

Katsetusjärgus Instagrami versioon võimaldab näha, kes on postitust laikinud, kuid ei näita enam nende kasutajate hulka. Meeldimiste arvu teada saamiseks tuleb südamekujulist ikooni vajutanud kasutajad manuaalselt üle lugeda. «Me ei taha, et instagram oleks populaarsusvõistlus,» toonitas Mosseri.

Laikide hulga peitmine on vaid osa Instagrami plaanist vähendada küberkiusamist, mis on väidetavalt rakenduse nooremate kasutajate seas lausa massiline. Ettevõte kaalub kiusamisega võitlemisel ka mitmeid teisi arendusjärgus lahendusi. Näiteks kavandavad arendajad välja töötada süsteemi, mis saadab kasutajale teavituse, kui ta hakkab postitama agressiivse sisuga kommentaari.

Uus idee ei meeldi tõenäoliselt mitte sugugi niinimetatud sotsiaalmeedia mõjutajatele ehk influencer'itele, kes teenivad brändide reklaamimisega raha. Ettevõtted maksavad neile sageli just laikide arvu pealt, millega mõõdetakse, kui paljude kasutajateni reklaam jõuab. Instagram on lubanud välja mõelda uue viisi, kuidas brändide omanikud saaks mõõta mõjutajate väärtust.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles