Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Sõiduproov. Toyota Camry: 15 aastat hiljem ja Avensise asemel

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Toyota Camry.
Toyota Camry. Foto: tootja

Toyota Camry on pika vaheaja järel Euroopas tagasi. Hübriidina. Avensise tootmisele tõmbas Toyota mõni aeg tagasi joone alla, et asendada see natuke suurema Camryga.

Et meil siin Euroopas pole 15 aastat Camryst suurt midagi kuulda olnud, ei tähenda, et see mujal maailmas samamoodi oleks. Camry on Toyota üleilmne müügihitt ja nii varsti juba 40 aastat jutti. Eriti armastavad teda ameeriklased. Aga mitte ainult. Suurt sedaani on sajas riigis kokku müüdud 19 miljonit. 15-aastase pausi järel tõi Toyota mudeli Vanasse Maailma tagasi ning usub, et hübriidajam annab eurooplaste silmis konkurentide ees eelise.

Pisut veider küll, aga konkurentidest esimesena tuleb ette Lexus ES. Loomulikult on neil kahel autol väga palju ühist. Perekonnavärk ju. Pealegi on ES Lexuse margi üldse kõige müüdum mudel. Ka siin peitub põhjus ameeriklastes. Äsja Eestissegi jõudnud ES vahetas Euroopa turul välja Lexus GSi, mille peaaegu 30-aastase teekonna viimane ots kujunes päris vaevaliseks. Vähest müügiedu ei saa aga otseselt ette heita Toyota Avensisele, mille tootmisele tõmbas Toyota joone alla, et asendada see natuke suurema Camryga.

Camry tuleb müügile vaid iselaadiva hübriidajamiga ning valida saab põhimõtteliselt üksnes varustustasemete vahel. Neid on viis ja nende nimetamisel pole oldud tagasihoidlik.

Tagasi üles