Me peame rääkima disainist. Kui me ei räägi sellest nüüd, oleks see käest lastud võimalus. Seega, Mazda 3 – nii disainitakse igapäevaautot.
Sõiduproov: Mazda 3. Kõige ilusam punane
Tema välimus on vaatamisväärsus omaette. Muidugi, kõigepealt see punane. Kõigist autode punastest – mu sügava isikliku veendumuse järgi – on Mazda punane kõige ilusam. (Saan ma selle andeks, Alfa Romeo? Ja ühtlasi beat that, neela see alla, Ferrari.) Eriliselt sügav, täpselt doseeritud tumedusega. Toon, mis mängib valguse käes ning teravustab välja auto kujunduse jooned.
Niigi vastupandamatu väike rotster MX-5 muutub seda punast kandes pean-su-endale-saama MX-5ks. Ja toon töötab ka teistel mudelitel. «Kolmele» sobib eksimatult. Aga värv pole ainus, mis paneb Mazda 3-le järele vaatama (ja seda tuli proovisõidu päevadel päris sageli ette). Mazda tuntud ja auhindadesse uppunud Kodo-disainikeel on saanud täiskasvanuks. See näeb välja nii, et kujundust on justkui vähem kui varem. Põhimõtteliselt tehakse neljanda põlvkonna Mazda 3 peal nüüd kõik paari, sisuliselt lausa ühe joonega. Vaadake… valmis. Elegantselt painduvad murdejooned, märkimisväärselt madal nina, eristuvalt madalduv katusejoon. Nagu Mazdal kombeks, erinevad seeriaautod üsna vähe ideeautodest. Uskumatu, kui meenutada «kolmele» aluse pannud Kai kontsepti 2017. aasta sügisest. Tasub guugeldamist.