Päevatoimetaja:
Kaido Einama
Saada vihje

Läbi aegade pikim Mobiil-ID teenuse katkestus – lahendust aga ei paista (8)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Mobiil-ID teenus.
Mobiil-ID teenus. Foto: Aivar Pau
  • RIA alustas juhtumi uurimiseks menetluse

Eestis ja Leedus katkes juba täna hommikul mobiil-ID kasutamine ning lahendust pole suudetud leida veel ka tööpäeva lõpuks.

Probleemid Mobiil-ID'ga said alguse kell 8:47. Probleeme esineb Mobiil-ID'ga internetipankadesse ja teistesse e-teenustesse sisenemisel ning digitaalallkirja andmisel. Teiste seas pole nende abil võimalik selle abil end tuvastada e-maksuametile.

Lisaks on häiritud ID-kaardi kasutus, kuid seda ainult neis e-teenustes, kus kasutatakse teenusepakkumisel DigiDocService'i veebiteenust.

Riigi tellimusel Mobiil-ID teenust pakkuva SK ID Solutionsi teatel peituvad rikke põhjused eile tehtud süsteemiuuendustes.

SK ID Solutionsi tegevjuht Kalev Pihl kinnitas BNS-ile, et ettevõte tegeleb probleemi lahendamisega, kuid konkreetset aega, mil võiks teenus taas tõrgeteta toimida, ei osanud ta öelda.

RIA küberturvalisuse teenistuse juht Uku Särekanno tõdes, et Mobiil-ID kasutajaid on Eestis rohkem kui 200 000.

«Praeguseks on mobiil-ID teenus vaid osaliselt taastunud. Selle katkemisel on suur mõju kasutajatele, seda nii töös kui ka eraelus. Seetõttu alustame teenusepakkuja SK ID Solutionsi tegevuse üle järelevalvemenetluse. On arusaadav, et kõiki selliseid katkestusi ei saa ära hoida. Järelevalvemenetluse eesmärk on välja selgitada, mis läks valesti ja kuidas selliseid katkestusi tulevikus vältida,» lisas Särekanno.

Tõrge ei mõjuta vaid digitaalallkirjade kehtivuse kontrollimist. Paljudesse teenustesse on võimalik siseneda ka pangalinkide ja Smart-ID'ga.

Riiklikult tunnustatud Mobiil-ID teenus oli häiritud ka 19. detsembril ja 5. novembril.

SK ID Solutionsi lisateenuste ärijuhi Liisa Lukini sõnul tegi nende ettevõte öösel Mobiil-ID teenuse olulise komponendi uuenduse ja eeldatavalt on tõrge sellega seotud. «Oleme alates kl 14:23 e-teenuseid tagasi lülitanud, kuid kõik e-teenuseid veel ei ole veel, aga praeguseks juba suur osa,» märkis ta ja lisas, et nad lahendus loodetakse leida õhtuks.

Märksõnad

Tagasi üles