Ööpäeva häiritud olnud mobiil-ID teenuse töö on taastunud

BNS
Copy
Mobiil-ID teenus.
Mobiil-ID teenus. Foto: Aivar Pau

Mobiil-ID teenuse töö on taastunud, teenuse kasutamine oli häiritud enam kui 24 tundi.

Alates neljapäeval kella 08.47 oli häiritud Eesti ja Leedu Mobiil-ID elektrooniline kasutamine. Seetõttu võis esineda probleeme Mobiil-ID-ga internetipankadesse ja teistesse e-teenustesse sisenemisel ning digitaalallkirja andmisel.

Mobiil-ID kasutamine oli häiritud, kuna tuvastusteenust arendav SK ID Solutions tegi kolmapäeva öösel vastu neljapäeva suuremat süsteemiuuendust.

Seoses läbi aegade pikima Mobiil-ID teenuse katkestusega alustas riigi infosüsteemi amet (RIA) teenusepakkuja SK ID Solutionsi tegevuse üle järelevalvemenetluse. «On arusaadav, et kõiki selliseid katkestusi ei saa ära hoida. Järelevalvemenetluse eesmärk on välja selgitada, mis läks valesti ja kuidas selliseid katkestusi tulevikus vältida,» ütles RIA küberturvalisuse teenistuse juht Uku Särekanno.

Reedel alates kella 09.00 on aga Mobiil-ID kasutamine taastunud kõikides e-teenustes. Samas võib päeva jooksul endiselt esineda Mobiil-ID kasutamisel häireid. Seetõttu võib esineda tõrkeid Mobiil-ID-ga internetipankadesse ja teistesse e-teenustesse sisenemisel ning digitaalallkirja andmisel, teatas SK ID Solutions.

Mobiil-ID kasutajaid on Eestis enam kui 200 000.

Tulu- ja sotsiaalmaksudeklaratsioone võib esitada hilinemisega

Tulenevalt neljapäevastest tõrgetest e-maksuametisse/e-tolli sisenemisel ja häiretest mobiil-ID kasutamisel võib sel kuul esitada maksu- ja tolliametile (MTA) tulu- ja sotsiaalmaksudeklaratsiooni mõningase hilinemisega.

«Ootame veel veerandit deklaratsioonidest ja kuna pärast MTA infosüsteemide katkestust on esinenud tõrkeid esitamise keskkonda sisenemisel, siis suhtume mõistvalt, kui tulu- ja sotsiaalmaksudeklaratsioon esitada hilinemisega,» ütles ameti teenuste osakonna juhataja Triin Raaper pressiteate vahendusel. 

Võimalusel soovitab MTA tasuda maksud reedese päeva jooksul ning deklaratsioon esitada hiljem järele. 

Rahandusministeeriumi infotehnoloogiakeskus (RMIT) soovitab kõigil, kellel esineb veel e-MTA-sse sisenemisel tõrkeid, puhastada oma veebilehitseja vahemälu (juhend), sulgeda veebilehitseja ja avada siis uuesti.

Samuti palub amet siseneda e-MTA-sse ameti kodulehe kaudu, kuna lingid on uuenenud ja näiteks lemmikutesse salvestatud kiirviited ei toimi enam.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles