Järgmiseks võib kaaluda ka mõningaid erandeid normaalse turu toimimise tõrkekohtades, seal kus ei ole Eesti turu väiksust arvestades võimalik eeldada mitmeid pakkumisi. Näiteks me ei eelda, et Eestis ID-kaardi kiipide riistvaralise arendamisega tegeletakse.
Kõigis muudes osades tasub aga tarkvara kavandamine, tootmine ja juurutamine sisse osta erasektorist. Äripoole ülesannete viimine IKT majadesse ei ole kindlasti õige suund. Äripoole teadmine peab olema seal, kus selle arendamine ja püsimine on suurema tõenäosusega. Tänas IKT turu olukorras ei saa me eeldada, et samad inimesed, kes alustasid süsteemi arendamist on samad, kes selle lõpetavad. Riigi n.ö „äripoolel“ on järjepidevuse hoidmine ja õppimise saavutamine tõenäolisem.
See eeldab, et ministeeriumites ja ametites avalike teenuste eest vastutavad sisuosakonnad endale vastutaja, ehk siis Targa Tellija, rolli võtavad. IKT lahenduste eksport riigi poolt peab olema aga igal juhul välistatud.
Ainus, mis senist isetegemise trendi suudab muuta on poliitika. Riigireformi raames tuleb kindlasti praegune olukord avaliku sektori IT-teenuste osas üle vaadata ning mõelda, kuidas maksumaksja raha paremini kasutada. Me peame panustama sellesse, et riigi n.ö „äripool“ saaks süsteemselt teadlikumaks ja tugevalt jalad alla. Ning õiguse ise otsustada, kuidas teenuseid sisse osta.
Lihtsalt oodates, et äkki poliitikat mitte suunates asjad ise paika saavad viivad meid kulude optimeerimisele ning isetegemise kasvule.
Kõige lihtsam ja kiirem viis selleks oleks kümnete riiklike IT-organisatsioonide ärianalüütikud liita sisuosakondadega, et toetada Targa Tellija arenguid ja ülejäänud IT-organisatsioonide muud osad lihtsalt erasektorile müüa või anda.