Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Tsikli sõiduproov. Tõmbame sae käima: Husqvarna Svartpilen 701 (1)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Ümmargune esituli viitab vanadele aegadele, muus osas on välisilme värskelt futuristlik.
Ümmargune esituli viitab vanadele aegadele, muus osas on välisilme värskelt futuristlik. Foto: Sander Ilvest

Proovisin Husqvarnat. Arvate nüüd, et tõmbasin ühe korraliku sae käima? Ei-ei, saemeeste kurvastuseks on juttu mootorrattast, nimeks Husqvarna Svartpilen 701.

Kusjuures, ega see nii imelik polegi, et Husqvarna nimega kohe mootorrattad ei seostu – Eesti teedel näeb neid masinaid haruharva liikumas. Mõned aastad tagasi sattus see Rootsi bränd (nüüd Austria tsiklivalmistaja KTMi omanduses) rambivalgusesse, kui esitles üsna ulmelise välimusega ideemootorrattaid Vitpilen ja Svartpilen. Kui tavaliselt jõuavad sõidukid tootmisliinile palju nuditumal kujul, siis neil masinatel jäi eriline välimus pea muutmata kujul alles. (Autotootjad, võtke õppust!)

Cafe racer’i stiilis Vitpilen on agressiivse (ja väsitava) asendiga, Svartpileni seljas saab aga täitsa sirge seljaga vurada. Ühel äärmiselt vihmasel maikuu päeval leidsingi end Svartpilen 701 seljas Haven Kakumäe jahisadama poole suundumas.

Välimus, mis mõeldud näitamiseks

Svartpilen on rootsikeelne sõna, mis tähendab musta noolt. Nimi on masina välimusele väga iseloomulik, ja just nagu omal ajal Ford Model T, saab ka Svartpilenit tellida ükskõik mis värvi, peaasi, et see on must. Siinkohal vastan oma pealkirjas esitatud küsimusele: eemalt vaadates ei torka must motikas millegi erilisega silma, saatan peidab end aga detailides.

Tagasi üles