Andmekaitse üldmäärus tõi muutusena kaasa ka pikemad privaatsuspoliitikad ja sagedasemad nõusolekute küsimised andmetöötluseks, näiteks reklaami saatmiseks. Kuigi artikli alguses toodud näite järgi on ebapiisava privaatsuspoliitika tõttu ühel korral määratud trahv summas 50 miljonit eurot, ei ole GDPR-i kohustus taganud inimestele läbipaistvust nende andmete töötlemise kohta. Kuigi GDPR sätestab kohustusena koostada privaatsustingimused lihtsas keeles, siis enamikel juhtudel on privaatsuspoliitikate tekstid koostatud õigusteadust mittemõistvate inimeste jaoks segaselt. Alatasaseid nõusolekute küsimisi tajuvad inimesed pigem tüütutena ning need aktsepteeritakse automaatselt.
Mis on andmekaitse reformiga muutunud Eestis paremaks? Kas andmete töötlemine on tagatud varasemast turvalisemalt? Ühe uue kohustusena sätestas GDPR kohustuse andmetöötlejaid teavitada Andmekaitse Inspektsiooni andmekaitsealastest rikkumistest. Aprilli viimase nädala seisuga olid andmetöötlejad esitanud Andmekaitse Inspektsioonile 101 isikuandmetega seotud rikkumisteadet. Tõenäoliselt on kohustus esitada rikkumisteade ära hoidnud Eestis nii mõnegi andmekaitsealase rikkumise ning leevendanud rikkumisega kaasnevaid tagajärgesid. Ilmselt hoiab see ära ka mõne rikkumise tulevikus.
GDPR sätestas uue kohustusena määrata avaliku sektori asutustel ja ettevõtetel, kes töötlevad isikuandmeid suuremahuliselt või töötlevad põhitegevusena tundlikumat liiki isikuandmeid andmekaitsespetsialisti ehk ingliskeelse lühendina DPO. Juba 2018 juulikuu lõpu seisuga oli Eestis ettevõtjaportaalis registreeritud ligi 1600 andmekaitsespetsialisti. Puudub statistika selle kohta, paljudel juhtudel on teenus sisse ostetud professionaalselt teenuseosutajalt ning paljudel juhtudel on andmekaitseametnikuks määratud formaalselt mõni ettevõtte töötaja, kelle andmekaitsealased teadmised on piiratud. Enne GDPR-i jõustumist oli ülemaailmse andmekaitse professionaalide ühenduse IAPP ennustus, et GDPR-i jõustumisel vajab tööjõuturg enam kui 28 000 andmekaitsespetsialisti Euroopas ning 75 000 andmekaitsespetsialisti mujal maailmass, Ameerika Ühendriikides. Kindlasti on andmekaitsespetsialisti määramine aidanud paljusid ettevõtteid andmekaitse regulatsioone korrektsemalt täitma.
Kokkuvõtlikult võib järeldada, et andmekaitsealane reform Eestis on olnud tagasihoidlik. Kuigi on positiivne, et reformieelne paanika seoses hiigeltrahvidega ei ole realiseerunud, on negatiivne, et andmekaitse üldmääruse jõustumisega ei ole saanud andmesubjektid tegelikku kontrolli enda andmete ja privaatsuse üle.