Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Sõiduproov: Eestis üliharuldane sportauto Alpine A110 rivaalitseb tuntud sakslastega

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Üks kõige erutavamaid autosid, mida hetkel pakutakse.
Üks kõige erutavamaid autosid, mida hetkel pakutakse. Foto: Esta Tatrik

Kes peaks suutma sakslastega konkureerida kui mitte prantslased. Kes peaks suutma Porschesid sarmiga lüüa kui mitte Alpine. Meil Eestis ülieksootiline sportkupee kannab täisnime Alpine A110. Sõiduproov nagu kümme ringi ükssarvikuga.

Tagavedu, keskmootor, kerge kupee – mis võiks minna valesti? Ega ei võigi. Selle valemiga lihtsalt pole võimalik eksida, kui just mingit erakordset lollust ei tee. Aga enamasti, kes selle valemi juba lahendada võtab, see teeb ka inseneritöö südamega. Ja kui sellele lisaks võtta ja anda tulemusele karismaatiline välimus ning mängu ilu pärast kogu projektile veel ka ajalooline vintage-vint peale keerata – mis saaks minna valesti? Tõepoolest. Mitte miski.

Just selline on Alpine A110. Erakordselt ilus, paari retroliku elemendiga ja proportsioonidega, millesse on lihtne armuda. Sõidab neetult hästi. Ent mis on Alpine? Üks Prantsuse auto, seda küll. Tegemist on Renault’ brändiga, mis suleti juba 1995. aastal. Kulus enam kui kakskümmend aastat, et see taas üles äratada. Tõsi on, et sportauto hingega Alpine ärkas põhjalikult muutunud maailma. Nüüd valitsevad linnadžiibid, esivedu, jagatud platvormid ja korporatsioonisisene sünergia (loe: kulude kokkuhoid). Aga Alpine on eriline, ja eriline on muutumas kohutavalt haruldaseks.

Mis tähendab otsesõnu, et Alpine A110 on riskiprojekt. Julgustükk, millele tema omanäolisus garanteerib kindlasti eduka stardi. Nii läkski, kaks aastat tagasi Genfi autonäitusel säranud A110 Première Editionit toodeti täpselt 1955 eksemplari (selge vihje Alpine’i asutamisaastale) ning kogutiraaž müüdi läbi viie päevaga.

Eelmisel aastal lisandusid A110 Pure ja A110 Légende ning kahjuks ka ülinapp Euroopa aasta auto tiitlita jäämine sel kevadel Genfis.

Tagasi üles