Fotod: Ferrari esimene pistiklaetav hübriid jätab bensiinimootorid kaugele seljataha

Ferrari esimene hübriidauto SF90 Stradale on Itaalia sportautode tootja ajaloo kõige võimsam seeriatoodetav mudel ning katse minna kaasa muutuvate aegadega, mil keskkonnaregulatsioonid muutuvad aina karmimaks.

Hübriid-sportautol on 3,9-liitrine V8 bensiinimootor ja kolm elektrimootorit, mis suudavad koos anda välja kuni 986 hobujõudu. Kaks elektrimootorit on paigaldatud ette ja annavad jõudu kummalegi esirattale ning komas elektrimootor on paigaldatud tagumise bensiinimootori külge, mis paikneb istmete taga.

Käigukast on kaheksakäiguline ning sarnaneb autotootja sõnul oma ülesehituselt Vormel-1 masinatega. SF90 suudab kiirendada nullist saja kilomeetrini tunnis natukene üle kahe sekundiga ning auto tippkiirus on 340 km/h. Ainult elektrilises režiimis suudab SF90 sõita umbes 25 kilomeetrit kiirusel kuni 135 km/h.

SF90 Stradale jõuab müügile millalgi järgmisel aastal ning hinda pole veel avaldatud. Tõenäoliselt saab see olema väga kallis, kuid siiski odavam paljudest teistest piiratud kogustes valmistatud Ferraridest, mille hinnad küündivad miljonitesse. Kuna tegu on seeriatoodanguga, siis võib arvata, et hind jääb kusagil 300 000 euro kanti.

Tegu pole Ferrari esimese hübriidautoga, kuid SF90 on autotootja esimene pistklaetav hübriid. Ferrari andis oma esimese hübriidi välja 2013. aastal, mil ilmavalgust nägi LaFerrari, mille sai soetada 1,2 miljoni euro eest ja mida valmistati ainult 499 eksemplari. 2016. aastal tuli müügile ka LaFerrari Aperta.

Kuna Euroopa Liidu heitmeregulatsioonid muutuvad aina karmimaks, siis plaanib Ferrari muuta 2022. aastaks 60 protsenti kõigist oma saadaval olevatest mudelitest hübriidideks. Ferrari töötab väidetavalt ka üleni elektriliste superautode kallal, kuid pole siiani nende kohta suurt midagi avalikustanud. 

Tagasi üles